Gå til innhold

Montering av litt tuning


Audi_80/nsr_wannabe

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurte på om jeg skulle montere, åpent luffilter, dumpventil, boostcontroller, "oljedampsfilter" og stage 1 chip. Ellers org. motor. Går dette? Eller må jeg ha eksos og større bensinpumpe?

 

Og når bør du bytte toppakninger og forsterke alt slags dill dal? Er det fordi som skal ha stoor turbo, å 300++ hk osv?

 

mvh.

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde gå fint det, men jeg ville lagt pengene i en T28turbo og wallbropumpe når du først er igang. Da kan du hoppe rett til stage 2 og rundt 250-270hk, slik som meg.

Du burde også legge penger i en oljekjøler om du skal bruke bilen på bane. Og skal du bruke bilen på bane, så burde du også kjøpe bremser, spesielt om du har 260mm bremsene. Jeg planlegger å kjøpe noen 280mm bremser, slik at bilen tåler mer enn en runde på bane.

 

Ellers burde man kjøpe z32 luftmengdemåler, nye dyser og stage 3. Da ligger du på rundt 300hk på 1bar. Dette er et mål for meg :D

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kun til banekjøring det er snakk om. Om du kjører litt aktivt med mange harde nedbremsinger, så vil du merke hvor "små" 260mm bremsene er. Modellen (91+) med de store bremsene har 280mm framme og mindre bak(tror jeg?).

En T28 koster rundt 5-10 000. Er "bolt on" den gamle manifolden.

Så må du ikke glemme å oppgradere understell også ;)

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde gå fint det, men jeg ville lagt pengene i en T28turbo og wallbropumpe når du først er igang. Da kan du hoppe rett til stage 2 og rundt 250-270hk, slik som meg.

Du burde også legge penger i en oljekjøler om du skal bruke bilen på bane. Og skal du bruke bilen på bane, så burde du også kjøpe bremser, spesielt om du har 260mm bremsene. Jeg planlegger å kjøpe noen 280mm bremser, slik at bilen tåler mer enn en runde på bane.

 

Ellers burde man kjøpe z32 luftmengdemåler, nye dyser og stage 3. Da ligger du på rundt 300hk på 1bar. Dette er et mål for meg :D

 

 

hiver meg på denne tråden jeg også..

 

jeg har nettopp kjøpt meg en 200 sx S13. Og på den er det en T28 turbo, men jeg bør vel montere en større intercooler før jeg chip'er bilen kanskje? hvor mye vil det koste og få chipet bilen til stage2? og hvor mye trykk kan man kjøre på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig viktig med større IC, men det er en billig oppgradering du burde gjøre før eller siden. Om du skal ha bilen klar til stage 2 må du regne med å bruke 10-20 000 på middels gode deler. ved en bar på stage to, kan du regne med ca 250-270hk.

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår