Gå til innhold

De forskjellige merkenes 4-hjulstrekk

Ranger emnet

Rieger

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rieger

Lurer litt på hvilke merker som har permanent 4hjulstrekk og hvem som .. eh.. ikke har?

Quattro til Audi er permanent, ikke sant?

Hva er syncro til VW?

Celica 4WD??

Det var de jeg lurte mest på..

4 Motion til VW da?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både syncro og 4motion har haldex midtdiff!

ikke alle quattro er permanente heller, de med tverstilt motor har haldex midtdiff de og.

vet egentlig for lite om haldex til å gå for dypt her,

men etter hva jeg har fått med meg så slår det ikke inn før systemet har merka differanse i "farten" på hjulparene, med andre ord ikke permantent.

alle subaru har i allefall permanent 4wd.

mener celica har viskosemidtdiff med mest kraft fordelt til bakhjula. permanent ja. i allefall celica gt-4.

du kan lese litt mer om dette her: http://www.rallycars.com/Cars/4wd_turbo_cars.html

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europeiske modeller av Celica GT4 fra 1990 og nyere har viskose senter som nevnt ovenfor, men også en torsen bakdiff. Permanent drift med 50/50 fordeling. De første bilene produsert i 89 kom trolig uten torsendiffen men jeg har ikke klart å få det bekreftet på noe hvis ihvertfall så det er mulig det er "internet legend" basert på at de amerikanske modellene stort sett ble levert uten torsen diff.

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider