Gå til innhold

B230FT går ikke som den skal, trenger hjelp

Ranger emnet

Torak

Anbefalte innlegg

Når er ikke jeg noen mekaniker, men skal prøve å forklare så godt jeg kan mitt problem med min 240. Motoren er en 1994 mod. B230FT.

I går mens jeg kjørte så begynte plutselig den kjente og kjære oransje trekanten i speedometerhuset å blinke/lyse og det smalt par-tre smell fra eksosen samt. at motoren fuska litt før den stoppa helt.

Jeg tvingte den igang igjen med å starte den på 3. gir i fart da jeg hadde masse biler bak meg. Kjørte så videre igjen som vanlig og det samme skjer igjen, men da girer jeg ned for å få opp turtallet så da stanser ikke motoren selv om den gjerne vil. Etter en liten stund så kan jeg sette bilen tilbake i 5.gir og kjøre som normalt. Videre på turen så hender det at den fusker litt som gjør at jeg må sette den i 4. for at den skal gå ordentlig(mao. høyere turtall).

I dag så skjedde akkurat det samme, den stoppa, jeg fikk liv i den igjen ved å gire ned i 3.gir. Dette skjedde 3-4 ganger, men til slutt så ville den ikke starte igjen uansett så det var bare å trille inn til veikanten. Ved en ren tilfeldighet så fant jeg ut at hvis jeg trampet litt lett i gulvet med beinet så begynte bensininnsprøytninga å sprute inn bensin(samme lyden og lengden som det er når jeg skrur på tenninga og skal starte bilen, så går ut i fra det er bensin som sprutes inn i motoren?) samt. at den forbanne oransje trekanten blinker i dét jeg tramper(akkurat som det er dårlig kontakt, heh..), og noen ganger lyser den konstant en stund før den plutselig kan bli borte igjen.

Kan problemet være at motoren får AAAALT for mye bensin pga. dette og at det er derfor den stopper samt. at det smeller i eksosen?

Har hatt den på verksted, men der finner de ikke ut noen ting.

Håper noen av dere guruene vet råd!

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...