Gå til innhold

ventilklaring på mazda

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Sannsynligvis en GE eller GF

 

eneste 1,8 DOHC tilgjengelig i GD`en var en destroka FE DOHC kalt F8 DOHC og den hadde hydrauliske løftere, uansett tror jeg neppe at noen fant veien hit.

 

GC fantes ikke med DOHC motor i det hele tatt.

 

Motoren Volvo 142 styrer med er vel da mest sannsynligvis en FP

 

FP og FS motorene har jeg aldri rotet med, men det skulle ikke overaske meg om de hadde hydrauliske løftere de og, da er vel eneste muligheten å bytte løfterne til noen som ikke er igjengrodd av slam, om ikke en eller annen form for "engine flush" kan gjøre susen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår