fotojan Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Olje er et gammelt triks som ikke alle lar seg lure av. Og det å take bare for å beholde bilen er idioti. Man vet aldri hvor mye jobb det kan bli etter en taking uansett. Litt utenom, men er det noen som vil se bilcross i vinter er det løp på østlandet i vinter. Sjekk siden til KNA Eiker som er arrangør: http://www.kna-eiker.com Løpet blir forøvrig kjørt med vinterdekk med husmorpigg og disse følger ikke bilen ved ev. salg. Siter Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themsen Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Det står jo mye rart her da. Men over til en annen ting. Det går jo an å gjøre littegrann for å ikke tape altformye penger dersom man skulle miste bilen sin. Det første man bør gjøre er jo å legge inn minst ett eget bud uansett. Det første egne budet du legger inn koster bare 300,- uansett. Men skal du legge inn flere blir det 300+8000. Men tilbake til hvordan man kan unngå å miste alt av verdi. Det som er veldig vanlig å gjøre er jo å bytte dekk i finalen/siste heatet du kjører. Dermed slipper du å miste gode og dyre dekk. Kjører selv med gullabo dekk på alle 4 hjula som koster nærmere 1000.- kr stykket. Så det sier seg selv at det blir en dyr affære dersom man skal miste dekkene også. Til han som sa at BC bilene kjører like fort/forter en RC. Det kommer jo veldig an på banen da, men det er jo ofte ikke veldig stor motorforskjell. Mange som kjører med 2,5 i bilcross med 2 dobble forgassere som hadde gjort seg helt fint i RC. Men poenget er jo at det finnes to RC klasser og over og under 2,4 l. . Men som sagt, det varier fra bane til bane og etter min mening lages ikke alle banene i hendhold til NBS sitt reglement. :) :) GO PETTER!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fotojan Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Det med å bytte dekk er ikke alltid like enkelt. Hva med om du har poeng nok til en finale og ønsker å avansere videre. Da er det ikke enkelt å ta et valg om du skal kjøre finalen med skrotdekk eller ofre gromdekka. Kan også hende at du kjører istykker bilen i første omgang og ikke får trillet den frem til startplata og må bryte for godt. Da skal de dekka følge bilen. En annen ting er bakkeløp som jeg selv kjørte for første gang i fjor. Her oppnådde jeg meget bra tider i de to første omgangene og hadde garantert mistet mange plasser om jeg hadde byttet dekk til finalen. Nå ble det pallen for første gang, men mistet bilen som hadde to bra Gullabo foran. Siter Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Åssen hadde en 84 rekordE 20S med firegira løen kasse og sveisa aksel(må gjøre det og) egna seg, har bilen som høggerklar hjemme, toppen er av så jeg kan jo gjøre litt der og. Har lyst til å prøve bilcross, hvor mye koster det som nybegynner over 18 og hva har jeg i såfall lov å gjøre med motor/bil? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.