Beinet1 Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Hei! Jeg skal til å rustsveise på kanaler og ramme på en gammel Morris Oxford. Hvilken platetykkelse bør jeg velge på stykkene jeg skal sveise i? Lurer på om 1mm plate er godt nok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludo Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Dette spørsmålet hører nok mer til på karosseri delen av forumet.. Men 1mm er nok alt for lite til kanaler og ramme. 1-1.2mm er mest brukt til rustsveis på karosseri. Beste du kan gjøre er å måle på det du allerede har på bilen og gå ut fra det. Siter 2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Mars 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 Ludo skrev: Dette spørsmålet hører nok mer til på karosseri delen av forumet.. Men 1mm er nok alt for lite til kanaler og ramme. 1-1.2mm er mest brukt til rustsveis på karosseri.Beste du kan gjøre er å måle på det du allerede har på bilen og gå ut fra det. 1-1,2 mm i kaross? Er det tanks du sveiser på? Hehe... 0,7 er fint til kaross, rammevanger og den slags kan være oppimot 1,5mm alt ettersom... Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 1 mm burbde være fint til kanaler. Du bør kanskje ha litt tykkere stål til ramma, men prøv å mål hva som er der fra før. Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludo Skrevet Mars 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 Bakhjulboogie skrev: 1-1,2 mm i kaross? Er det tanks du sveiser på? Hehe... tja.. Hilux'en er jo testet av TopGear og kan passere som tanks. Leste på forumet her at 1.2mm var lett å bruke på karosseri.. spess for nybegynnere da det ikke er så lett å brenne hull. Syntes 1-1,2mm høres lite ut for kanaler jeg.. men nå jobber jeg jo i industrien der ALT er overdimensjonert :) Ett lite rør veier fort det samme som en ny mini liksom. Siter 2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2008 Karosseriet på Hilux er 0,8mm. Ramma er 3mm (tror jeg..). Om du bruker litt tynnere eller tykkere betyr ikke all verden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 1,2 mm ble brukt i karosseriet på amerikanske biler opp til midten av 70 tallet omtrent. Dersom kanalene er bærende ville jeg IKKE brukt bare 1 mm. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg