Gå til innhold

Rockeren: Prosjekt 760 B6304F

Ranger emnet

Rockeren

Anbefalte innlegg

100.000?!??! I alle dager...Jeg ble nemlig fortalt at motoren hadde gått ca 240.000 da jeg kjøpte den i mars i år..bilen hadde da gått 284 eller noe slikt..

Det snodige er jo da at jeg har kraftig ventiltikk,og et oljeforbruk som ikke ligner noe...Toppakninga har gått på den,så den har nok en del av skylda..Men likevel...Hmm...

Ble fortalt det var bytta bakaksling på den fra en 960 også jeg da..Med slyngdiff og greier..Stemmer tydeligvis ikke,om ikke han jeg kjøpte den av igjen har satt inn annen...

Iallefall,kassa er det ikke gjort noe med,feilkoder kommer..

Har fått ny giver og baklokk som jeg bare ikke har fått somla meg til å sette på...

Har du mer historie på bilen? evt no bilder av ombyggingen og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var ivertfall det han svensken som jeg kjøpte delebilen av sa.

Har hatt litt problemer med ventiltikking på et par andre 960 før. Det har da vært et par av løfterene som er blitt dårlige/slitte. De tømmer seg for olje.

Litt kjedelig at topp-pakningen har gått da.

Nei, ble nok ikke byttet bakaksling på den da delebilen jeg kjøpte var en sedan. Den er det jo multilink på og 760 har stiv aksling. Og det er nok kke noe feil med kassa, det er bare at kassa får feil signaler fra bakakslingen og går over i nødprogram.

Har ikke noen bilder av bygginga nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockern: Hei, jeg som har flytta tråden til \700 pga jeg ser ikke på dette som noe prosjekt. Er godt mulig jeg har tatt feil, så vennligst tiltal meg med ditt synspunkt. :)

PS! Ålreit Volvo. Har hatt 760 selv. :volvsmile

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skody: Greit nok det inntil videre iallefall..

Er vel igrunn et prosjekt,men det har gått i stå av økonomiske grunner...Kan heller flytte den tilbake evt når ting begynner å skje utover :)

Volvo1: Akkurat..Da skulle den jo være ganske bra stand igrunn..Men merkelig at det er ventiltikk og gåen toppakning på bare drøye 100.000km da..Ja,jeg har jo brukt den litt hardt,men ikke noe uvettig hardt som den ikke skulle tålt mener jeg...

Radiatoren ser ut til å ha begynt å dampe kjølevæske,så får vel bytte den også da..Fikk med ny når jeg kjøpte bilen,så er jo grei sak...

Får se hva jeg gjør,om jeg bare bytter toppen,eller overhaler den..evt tar hele motoren...Tiden vil jo vise.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider