Gå til innhold

Hjelp med å finne ut hvilke oljesensorer!

Ranger emnet


trialboy

Anbefalte innlegg

Den nedre er i funksjon når turtaller er under ca 2000 omdr. Over dette turtallet er det den øvre giveren som være i funksjon. Disse opererer med forskjellig trykk, ett for lavt turtall og et for høyt turtall.

Den nedre gir kontakt når trykket er ok, den øvre bryter når trykket er ok. Altså fungerer de motsatt av hverandre.

 

Så. Oljetrykksmåleren monterer du på det øvre uttaket, eller enda bedre, bak på toppen. Her skal det sitte en plugg der du kan skru inn giveren til instrumentet ditt, gjengene er M10x1.

 

De fleste giverer så som fra biltema, har gjenger 1/8 27 NPT eller lignende!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener den øverste er trykk og den andre temp.. men det er kanskje omvendt :D

 

men om du skal ha datasprut så trenger du ikke disse,, Men om du vil ha oljetemp i kjørekomputeren og oljetrykk signal så må du koble disse på det orginale nettet

 

Data sprut trenger ikke noe info om olje,, de vil ha luft og vann temp som oftest

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner skjønner...så egentlig kan jeg gi faen i de originale ledningene som går til de to givere pga eget datasprut sant?

 

Om du ikke vil ha info om dette så trenger ikke datasprutene det

 

Jeg har Haltech men har ekstern måler på oljetrykk samt jeg har koblet på oljetemp slik at jeg har det på den orginale kjørecomputeren

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg skal ha egne VDO sine instrumenter i bilen da, vanntemp, oljetem, oljetrykk, voltmeter, utetemp og klokke.

 

Skjønte det. Gjør som jeg sa, skru ut den øverste originale trykkgiveren og skru inn den nye som du skal bruke. Aller best om den nye giveren har to uttak, et for oljetrykk (varsellys) og et for det nye instrumentet ditt. Skjønner? Om ikke må du sette inn et t- eller y-stykke (avgreining)

Eller enda enklere, du skrur ut pluggen i bakkant av toppen og monterer den nye giveren din her ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro 73: Skjønner...kanskje jeg skal ta vare på de orig. giverne slik at den lille oljelampa blinke før jeg starter motoren som det er originalt fra før. Men er det de begge giverne koblet til den lille lampa i instrumentpanelet da? Er vel nødt til å ordne meg en sånn splitter ja, skal jo ha et uttak til slangen til turbokjøling også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro 73: Skjønner...kanskje jeg skal ta vare på de orig. giverne slik at den lille oljelampa blinke før jeg starter motoren som det er originalt fra før. Men er det de begge giverne koblet til den lille lampa i instrumentpanelet da? Er vel nødt til å ordne meg en sånn splitter ja, skal jo ha et uttak til slangen til turbokjøling også.

 

Ja, begge giverene er koplet til den originale oljetrykkslampa. Det er tutallet på motoren som bestemmer hvilken giver som er aktiv/signalet hentes fra.

 

Ang. uttak til turbo. Du får kjøpt sandwich-tilkopling som du skrur fast mellom oljefilterbraketten og filteret. Her er det tur/retur, f.eks. til oljekjøler eller turbo som du skal ha, eller begge deler.

 

con021.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår