Gå til innhold

Spørsmål om Quattro (Haldex/torsen)

Ranger emnet


hummm

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer litt på hvilket Quattro system som sitter i min A6, og min brors A4?

 

Min a6 har en 1,8T motor, og er av 4b typen.

A4`en er B7 med 2,0 TDI Quattro.

 

 

Begge disse motorene ser ut til å være tverrstilte.. Har de da haldex, eller er det KUN A3 og TT som har dette i Audi familien?

BMW 535D Hartge

X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetilr har helt rett.

Langsstilt (med bilens lengdretning) motor og girkasse i A4, A6, A8 og Passat 3B/3BG.

 

Tverrstilt (av bilens lengderetning) på A3 og TT (i Audi familien).

 

Forskjellen gjøres ved at haldex-systemene er elektronisk styrt innslag av firehjulstrekk, mens torsen-systemet benytter permanent firehjulstrekk.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

 

Dette er den "NYE" modellen.

Syntes nemlig ikke den drar på begge bakhjula¨.

Stod fast med den, og den var kun det ene bakhjulet som hadde spinne i snøen.?

 

 

Om du står fast i snøen å merker at den bara drar på det ene hjulet der bak kan du jo dra på brekket da vil den dra på begge hjula bak.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ett annet spørsmål, har hørt at man kan få modifisert inn en diff bak slik at man kan få en elektronisk styrt diff sperre. Dette kunne jeg virkelig tenkt meg. Noen som vet noe mer om dette ?

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår