JoeErgen Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Hvordan får man bytta klokka i instrumentpanelet mot en turteller? Ligger det signalkabler der, eller må nye trekkes opp? Hvor begynner jeg? Noen som selger turtallsmåler, eller er det best å dra til en bilopphøgger? :pray Siter ->*Automatiker forum*<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeErgen Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Det er forresten en 92 mod, 1.8E w201 Siter ->*Automatiker forum*<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Er bare å ta ut klokka å sette inn turteller. signalet henter du fra coilen eller ved diagnose kontakten (liten stjerne skrue der med grønne ledninger:P) Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeErgen Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Noen som har en orginal turteller? Siter ->*Automatiker forum*<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 tror jeg har, send pm Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 hallo. skal kople opp original turteller i min 190e 85mod. problemet er at ledninger ikke er lagt opp og jeg ikke vet hvor disse skal koples på. har koplet på fra turteller til - på coil og fra turteller tel pluss på batteri. men turtellern virker ganske fjern.. viser for mye turtall. hvordan skal det koples? Signalet henter du fra den lille stjerneskruen ved diagnosekontakten på venstre hjulbue. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Himmel, det står jo bak på turtelleren. TD=signal 12v+=12v+. Selvfølgelig må den jo ha strøm. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielNOR Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 noen som vet om det er samme signalkilde på en 87' 190D ? eller hvor kan jeg hente signal? fort please Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 7, 2010 Rapporter Share Skrevet August 7, 2010 Det er neppe samme signal på en 190D, mulig du har en sensor foran som kan benyttes, eller ikke. Ettermontering av turteller på w201 - På Norsk ettermontere turteller på bensin er lett, er nok ikke like lett på diesel alltid, men ikke så store jobben, turteller il bensin og diesel er ikke likt, men det går visstnok an å bruke bensinturteller på diesel med litt feilvisning. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielNOR Skrevet August 7, 2010 Rapporter Share Skrevet August 7, 2010 fant ut at det ikke er samma ja. på diesel kan man hente signal på dynamo hvis den har en "W" kontakt, min hadde ikke dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2010 Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 Mercedes bruker svinghjusensor/reimhjulsensor på sine dieseler til dette. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg