Gå til innhold

Tips og Spm angående Tåkelysbryter og styrestrøm

Ranger emnet

Audi4Life

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjærte bare hull i blinddekselet jeg.. så bruker jeg en annen bryter. Den lyser faktisk GRØNT! Haha. Satte på sommerskoene for en time siden, 18" rs4. Men nå må jeg legge om igjen for bare de mest brukte veiene er tørre:) Så surt. gleder meg på senkesett og sommer. Kan ikke du legge ut litt paintbilder elns av hvordan du kobler og gjorde det med dine tåkelys? siden du skaffet deg originalbryter Audi4Life?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik jeg gjorde det, så tok jeg motparten til orginal bryteren (den som ligger bak blinddekselet) så klippet jeg av de ledningene som skulle gi styrestrøm (ikke de ledningene som var strømførende og som gav lys til bryteren) og koblet styrestrøm fra park lysene og videre fra bryteren til releet, slik at man kan kjøre med park og tåkelys samtidig:D jeg trakk kablene inn på venstresiden gjennom gummi pakningen..

kanskje dårlig forklart men bare spør hvis det var noe du ikke forsto..

blir sikkert bra med xenon i sprederne;)

4300K eller 6000K??

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for at du la ut denne posten, skal snart begynne på samme jobben selv og har kunnskap lik 0 når det gjelder elektro...8-) Bad.. Har selv kjøpt inn org.bryter og hører jo nå det ligger ferdig ledninger osv bak dekselet hvor denne bryteren skal sitte. Hvordan har du gjort det med relé osv? Ligger det og orginalt i bilen siden ledningene og sånn er der og da eller? Håper du har en enkel forklaring på hvordan du har gjort dette som tilogmed jeg kan forstå;p Gleder meg ikke mest til å gjøre dette;)

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ligger en motpart til bryteren på baksiden men jeg gadd ikke finne ut hvor disse gikk, så jeg klippet de av slik at jeg kunne trekke ledningene selv til bryteren, jeg la en ledning fra en ledning (til park lysene) framme ved hovedlyset til bryteren, og så fra bryteren til et rele som jeg festet ved batteriet, så jordet jeg releet og tok strøm rett fra batteriet for å få bra strøm, og koblet samtidig en sikring selvfølgelig på ledningen til bateriet..

er sikkert plasser man kan hente styrestrømmen for å slippe å trekke så langt med ledningene men dette er en enkel måte å gjøre det på for oss som ikke er proffe med bilelektronikk.. når man har releet nært batteriet slipper man jo å trekke strømmen inn i bilen og så ut igjen , for de som vil ha releet inne i bilen:batman:

bare spør på nytt hvis det fortsatt er noe som er uklart:partyon:

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ble så sent før jeg begynte i går at jeg heller dro på fylla men kommer strekt tilbake i dag. Får nesten bytte Navn på linken når den har blitt såpass aktiv. da begynner jeg og prøver å følge de rådene jeg har fått. har koblet Sprederene, dette ble gjort for 3 dager siden, men kan ta litt bilder av hvordan det er lagt opp og greier hvis det hjelper dere som skal gjøre det senere.

97 Audi A4 1.6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir sikkert bra med xenon i sprederne;)

4300K eller 6000K??

ble i allefall bra lys, legger ut et bilde av det i mørket etterpå, på pæra til spredrene stod det 5430kelvin faktisk, trodde det måtte være rene tusen jeg, men var visst ikke. det lyser så bra at det ikke er noe problem å kjøre med bare spredere i bekmørket:D litt uforsvarlig da, for man ser ikke langt nok forran seg med de:(

97 Audi A4 1.6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi4Life: Spent på å høre hva du finner ut, begynner på akkurat det samme om ca ei uke, da jeg får grillgitter :)

jeg er skikkelig spent på hvordan det blir med gitter. jeg kjøpte gitter til min også men var ingen som var enige med meg om at det ville bli bra, men ser ditt bra ut så kommmer jeg til å gjøre det på min også. jeg skjærer bare hull i luftegitterene som sitter orginalt der jeg. da ser de i allefall ganske orginalt ut:)

97 Audi A4 1.6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøøøø??????? har dere gjort det på en ekstrem vansklig måte, eller har jeg gjort det på en dum og farlig måte??? nå har jeg trukket styrestrømkabelen gjennom boksen til hjernen i bilen oppunder pedalene og inn gjennom blinddekselet. så tok jeg ledningen å trakk den gjennom den hvite kontakten som man setter den orginale tåkelysbryteren i. jeg trakk den i hullet som det ike var noe ledninger i men på tåkelysbryteren var det en liten tapp som ikke var i bruk. når styrestrømledningen min kom i kontakt med tappen til bryteren var det bare å vri om tenningen og trykke på knappen så lyste tåkelysene:D:D:D ligger sikringer på begge tåkelysene så dette er jo ikke noe farlig. har jeg bare funnet en ekstrem enkel måte å gjøre dette på? uansett så er jeg ekstremt glad for at jeg kan kjøre med tåkelys:D:D:D:D:D

97 Audi A4 1.6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøøøø??????? har dere gjort det på en ekstrem vansklig måte, eller har jeg gjort det på en dum og farlig måte???

hmm forsto ikke helt hva du har gjort...

så tror jeg stiller noen spørsmål du kan svare på.

du sier styrestrømmen, det vil si at du har et relè ja?? og hvor har du hentet denne strømen fra?? viste du hvilke tapper som styrestrømmen skulle gå gjennom på bryteren?

hørtes nesten ut som om du hadde hentet strøm en plass i bilen og så latt denne gå gjennom bryteren og rett til sprederne... hehe det hadde antakelig vært ganske så skummelt...:drive2

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg kunne gjøre det er fordi jeg så over ledningene i går før jeg koblet dette og så at det eneste ledningen med styrestrømmen trengte var å bli koblet på noe som kunne gi strøm, altså helt ufarlig. jeg har ikke noe sånn hjemmemekk av noen ledninger for jeg har kjøpt settet som heter Hella micro de xenon, der alt man trenger til å få koblet dette opp er med. altså det sitter rele på ledningene som Hella hadde montert. kjøper man dette sette sitter alle ledningene sammen og det eneste man trenger å gjøre er å finne egnet plass til å sette på sprederene, relet og et sted til jordingen. slik ser dere hvordan det er koblet fra relet og inn til tåkelysbryteren:

P3230090.jpg

Ledningen her trekker man bare inn i hullet som går paralelt med brytern, må koble på en kabelsko på styrestrøm ledningen slik at det passer rett in til brytern

P3230092.jpg

P3230096.jpg

P3220088.jpg

NULL RISIKO:D

97 Audi A4 1.6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider