Gå til innhold

Hvilket powerfilter til 1,8T?

Ranger emnet

hummm

Anbefalte innlegg

For det første..

Et filter gir deg aldri i verden mange hk,det er kun hjernen du har oppi huet som lurer deg til å tro at du har oppnådd 10 hk med et nytt sports filter..Et filter gir kun bedre kjøling og litt grom lyd på lav og høy turtalls område.

Men,kjøp det et tørr filter.Da mener jeg uten olje og sånt..F.eks green filter,den er lagt i olje fra fabrikken og du må gjøre det selv i ettertid,så ligg unna det..Jeg har kjøpt min på TS-Tuning.Bestill derfra.

Og jo,et filter ødelegger aldri din turbo.Det er din høyre fot som gjør det ;)

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på VW audi forumet, "Qraftwerket" kaller han seg tror jeg..

Han viste frem en turbo som var gåen pga. åpent filter..

Vet at jeg ikke kan betrakte powerfilter som trimm, men er lyden jeg er ute etter.. Samt å ikke TAPE effekt..

Hva med K&N filter da, ser en får det til 8-900kr for hele pakken.

Og de uten olje, filtrerer de like bra?

Og hva koster det fra TS ?

BMW 535D Hartge

X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest at det orginale biltema filteret slipper inn mer smuss en det orginale vag filtere, dette gjør også så det er lettere å få mer luft gjennom filteret ergo bedre effekt.

jeg kjører med biltema 2 konet konfilter, skal snart sjekke om dette holder mål eller om det slipper inne mer smuss en det orginale.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Bruker K&N Filter som jeg kjøpte på Hansen og simonsen. Og det har funket veldig bra. Veldig stort filter også som passer akkurat. og det gjorde at jeg fikk bedre drag på bilen en med orginal filtere. Super fornøyd med det. Bare passe på å ikke Olje det for mye inn når du vasker det. for det tar Knekken av LMM.

- 98 model Audi A6 1.8T

- 97 model Hyundai Sonata GLS 16V (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett eller hørt noe om at et filter tar knekken på en turbo.Et filter skal ikke ha noe med turbo å gjøre.Den skal kun kjøle ned motor,thats it.Men koster ca 1000 kr på ts-tuning.Det er ikke et kitt seff,kun filter..Men forhør deg litt rundt,er sikkert flere her som har mer peil på et filter enn det jeg har.Kan mer om tekniske ting jeg..Så bare å spørre om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte filter hos dahlback racing.

Det var komplett kn-kit med varmeskjold.

Det er oljet fra fabrikk, men bare ikke ta på mere olje selv så er det ikke noe farlig for lmm.

ca kr 2000,-

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett eller hørt noe om at et filter tar knekken på en turbo.Et filter skal ikke ha noe med turbo å gjøre.Den skal kun kjøle ned motor,thats it.Men koster ca 1000 kr på ts-tuning.Det er ikke et kitt seff,kun filter..Men forhør deg litt rundt,er sikkert flere her som har mer peil på et filter enn det jeg har.Kan mer om tekniske ting jeg..Så bare å spørre om det :)

luftfilteret si oppgåve er å filtrere lufta til motoren..

som temmelig månge gjer en god f i...

f.eks ved å kjøpe billige "power"filter eller å aaldri vaske å sette inn kn filtera med ny olje, usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett eller hørt noe om at et filter tar knekken på en turbo.Et filter skal ikke ha noe med turbo å gjøre.Den skal kun kjøle ned motor,thats it.

Hva mener du med kjøle ned motoren?

Man må ha luft inn i motoren sammen med bensin for at det skal eksplodere best mulig. Mer luft, mer smell = mer HK. Ikke at du får ekstra HK av åpent luftfilter da. Men det skal da ikke kjøle motoren? :S Man vil helst ha kald luft som forbrenner bedre?

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider