Gå til innhold

Treng råd!!

Ranger emnet


robinmjøs

Anbefalte innlegg

Hei! er på jakt etter ein vectra b..! har muligens funne nåken, men sliter litt med om eg skal velge 1,8 eller 2,0 liters..! vil helst ha ein 2 ltr men sliter litt med å finne ein..! så lurer på om nåken her inne veit om ka trimming eg kan gjøre med ein 1,8 liter..?? kor mukje hester kan eg dra ut av ein slik motor? og evnt Nm? har førsokt å leite på nett men har ik funne så mukje..!

Takker for alle svar!

 

Helsing ein desperat opel kjøper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har en vectra B med 2.5L V6'er på 180-190HK og automat. Funker igrunnen utrolig overraskende godt. Drar noe helt vannvittig. :D

 

En annen kompis av meg hadde samme type bil og motor med manuell. Han med automaten flisa han, så er jo greie motorer selv med automat.

 

2L motoren er jeg ikke helt sikker på om den er så god å trimme så veldig. Er ikke kjent med opel, men mener å ha lest det en plass.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENEM-kammer(spesialtilpasset), LENK-grenrør, PBM, større dyser, justerbar fuelregulator, Pipercross konfilter, fjerna kat.m.m. BX gjen.str.potter. Letta bilen noen 10-talls kilo:)

Motoren gir vel rundt 290-300 NM ved 2800 omdr:)/240-260HK, men det er vanskelig å si uten å prøvd i benk/"rullende landevei". Ellers er det justerbart KONI-dempere, tårnstag f/kraftigere stabstag b, kraftigere foringer rundt om.

Men tror en lavtrykksturbo(0,4-0,5)/interc vil gjøre siste susen:) Sitter som tyggegummi på veien med 225-45-17. Sjekka med England ang 3,2 under panseret, mye mulig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morro morro. ifølge tigerspeedparts skal eds min gi 316hk 485nm v 5600 o/m hvis jeg ikke husker feil, men vil ikke si at jeg tror det før bremsing... er redd for å bli skuffa:) så håpet mitt er 250hk... kjører nå med 9x17" med 215-45-17 Pirelli P7000 og det spinner like fint. har jo diffsperre da men... skal bytte ut hele eksosen da. manifold og alt, trenger å få puste litt bedre... og litt mer hk...

 

når var det bilen skulle være klar? gjort noe utvendig? og ikke minst: skal det godkjennes?

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja okey men ka kan eg jere for å få hester ut av den? chipping, grenrør, effekanlegg osv?? noen som veit?

 

chipping koster mer enn det er verdt. koster vel rundt 7000,- og utgjør ikke mer enn 7-10hk, luftfilter hjelper ikke så mye det heller. går mest på lyden. effekt anlegg kan vel kansje utgjøre 10-15hk hvis det er bra... så det blir lite hester ut av mye penger.

 

var en av grunnene til at jeg solgte 2.0 l og kjøpte en ferdig bygd og godkjent turbo vectra b. mye billigere å kjøpe ferdig.

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipping e fin ting med turbo, elrs er d bortkastet!!!Sportsfilter må være rett plassert, elrs kan man få motsatt effekt, gir kanskje 5-8hk max. Effektanl. gir endel ved rett dimm, men mest estetisk!! Men å fjerne kat hjelper faktisk mye, og er helt lovlig å fjerne, går på avgassutslipp-prosent. Bilen er i daglig drift:) 316 hk ved 5600 e jo helt vanvittigt:) 485nm ved?? Har du kat montert? Man får evt effektkat!! Personlig er jeg mest ute etr NM på tidlig register, d er da man trenger d!!!

Har du sjekket rakaror.se?? Mye kult til eksos. Vectra-online.de har mye bra også.....

Er panseret hjemmelaget, hvor evt får man tak i likedan?? Skulle gjerne hatt et sånt, kjøper ikke "plast-forlenger"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ihvertfall det som er oppgitt av eds (da med forbehold om at motor og turbo er i god stand. jeg har ny turbo og overhalt motor med smidde råder.arp bolter, z20let toppakning, stor intercooler osv)

 

men det var 475nm... skal være ved 5600 hvis jeg ikke husker feil..

 

katalysator er skal være byttet til sportkatalysator, men det er orginalt eksosanlegg fra katalysator og bakover. skal byttes snart.

 

Panseret er sveiset av forrige eier. ser veldig bra ut.

 

med dette er kun data jeg har fått vite av gamle eier.

 

men det går godt nok for en familiebil :)

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk.

skal brukes pent vøtt, er jo familiebilen.

håpet er å få kanskje en pokal i løpet av sesongen.

 

har du noen bilder av din noe sted el?

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår