Gå til innhold

haltech e6x problem

Ranger emnet


entane

Anbefalte innlegg

har en haltech e6x som jeg sliter me å komme meg inn på.. bilen starter men jeg får jo ikke kommet meg inn å justert den.. er bekymret for at utporten på hjernen/sprutet kan være ødelagt eller mer som ikke funker.

håper noen vil hjelpe eler komme med tips;) eller om noen har en e6x sprut til overs som jeg kan få prøve i bilen.. er en golf 3 gti 16v..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at porten på pc og programmet en riktig satt opp og at riktig port er valgt.

Sånn ser com port setup hos meg:

2v9pshf.jpg

 

Har du comport på pc'en eller bruker du en overgang for å få comport, hvis du bruker en overgang så er det mange typer som ikke virker.

 

Jeg har aldri hatt nor problemer å få kontakt så jeg har ikke feilsøkt på haltechen.

Aytronic har jeg sliti litt med. der må man skru av noe som heter fifobuffer i comport setup på pc'en.

 

Lykke til

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd begge deler, men er litt usikker på om den gamle pc'n funka i det hele tatt :p type godt brukt.. du har ikke tenkt deg forbi området her i nærmeste fremtid da? :p

 

jeg har ikke orginal kabel ol. blitt borte etter alle eierbyttene.. så om noen med haltech i området me oppsett på pc'n og kabel som har funket på deres kunne kommet og prøvd hadde det vært fint.. får kjøregodtgjørelse og kanskje en liten bonus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

garantert komm. problem... all mother of problems.. USB til serial... rett innstilling er jo en forutsetning. men det jeg har erfart er:

Kjøpte overgang, og den kostet meg 500kr.!!??

Funket jo sef. ikke !

 

Så kom jeg over en pent brukt laptop MED serial utgang.. ufattelig digg å bare kan logge seg på gang etter gang ;)

 

det er jo ikke hver dag man finner laptope'r med serial utgang nå til dags lenger. Og det fungerer som regel med en overgang... yeah right!

 

Men det er liksom det som går igjen når man hører om datasprut og problemer i forhold til pålogging

 

Kan jo også nevne siden det er Haltech det er snakk om,at de var de første som lagde datasprut som man kan mappe i realtime..

 

Jeg har vært med kompiser (som ballast for tenningsbank)og mappet hos Mr.Haugen (Boost og bjørnstad bil) når han var litt sånn på privat etter E6 basis.. :)

Ufattelig tungvint å ligge i 200+ med turbomatet 2,5l. cosworth 190 merce,:D for så å bråbremse for legge i nye verdier i sprutet. (electromotive) og så tenning av/på...

Men det holdt jo følge med dahlback oppgradert rs2... (type større turbo,map,grenrør osv..)

så helt borte var den jo ikke,sprek til å være drosjebil i grunn :p :)

 

Måtte bare nevne noe positivt om haltech'en siden jeg føler de sliter med litt dritt fra tidligere utgaver... :)

Jeg syns hvertfall det er veldig enkelt å bruke,og har ikke hatt et feilslag siden jeg monterte det!

Uansett så er jo alle systemer justerbare i realtime i dag..

 

men har man ikke sylindre i oddetall,typ 5 eller 10 sylindret så gjør Haltech en fin jobb til en rimeligere penge...

 

Limmet kjører jo f.eks Haltech med rekordeffekt i Beemeren sin!!

 

Helt utrolig men sant! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg fikk testet hjernen i bilen til donflaem, den funket ikke der heller.. så den har vært en liten tur til australia på rep :p

den er nå fikset og er tilbake hos meg.. 1500,- er ikke værst for det:p

komunikasjons chipen som var ødelagt..

 

takk for tips og hjelp fra donflaem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
En liten bump der ja!

 

Så det er aldri noe feil med Autronic da altså!?? :)

 

Er vel ikke Haltech som lager chippene uansett...

 

Joda. har sikkert sine feil dem og.

Men jeg har kunn god erfaring med autronic :)

Electromotive er vel det beste på markede ?

men dyrt?

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår