Gå til innhold

My Mini Cooper S !!

Ranger emnet

Senshi

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei folkens,

Merker folk har tatt ferie. Veldig stille her inne for tiden.

Noen som har sett/vet om en air diverter (type Alta Intercooler Air Diverter with Sprayer system Version 2.0.), men som passer til større intercoolere, slik som GRS intercooleren?

Mindre jeg må ut på jobb sånn plutselig nå, har jeg faktisk tid til å montere litt. Så planen er at jeg skal montere litt deler i ettermiddag/kveld (må prioritere litt. Fikk akkurat WII FIT i posten :D) Begynner med JCW dysene, OCC og intercooleren. Om jeg får tid tar jeg å montere lower front og lower mid strut braces også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke monter Air diverter på de bildene der..

Men leser på nettet at de passer til orginal intercooler, men finner ikke noe om at det kan passe GRS sin.. Letteste er vell og sende mail til Alta, outmotoring eller lohen og spør før du evt bestiller. :)

- 2008 VW Passat 4-Motion

- 1999 Suzuki GSX-600R

(X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS

(X)1990 Audi 90 20v quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Power007: Jeg ser ingen airdiverter på de bildene der??? Er at Alta har en monster diverter på den ene intercooleren de selger. Skal sjekke med de om jeg kan bruke den. Men tror egentlig ikke at jeg trenger det. Den nye scoop saken til GRS funker ganske greit....

Her er link til en sånn airdiverter jeg tenkte på: Alta Intercooler Version 1.0.

Den diverteren er endel større enn Alta Intercooler Air Diverter with Sprayer system Version 2.0. som jeg hadde før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått montert litt deler i dag...

Har inn for jævlig vondt i ryggen etter å ha stått bøyd nedi motorrommet i 6 timer i dag :op: Skulle egentlig bare montere delene kjapt, før jeg skulle vaske & polere, men fikk jeg null tid til vasking pga de fordømte dysene.

Starta med å montere JCW 380cc dysene. Skulle jo ikke være SÅÅÅ vanskelig, men jeg stressa nok i 2-3 timer bare med dette. På instruksen jeg hadde hente på NAM eller mini2.com (husker ikke hvor jeg fant den), stod det at jeg skulle bruke 30 min. Men de gamle dysene mine hadde nesten rusta fast. De satt bom fast selv om jeg lirket og dro i alle retning med heavy muscle power :D Så da måtte jeg improvisere litt. Leste alle manualer og bøker jeg har + googlet, og demonterte fuel rail og dysene i litt annen rekkefølge enn det som er normalt. Ofret x antall badehåndkler for å ta samle opp all bensinen som rant ut. Ville ikke ha masse bensin i motorrommet. Prøver å unngå full fyr i motoren....

Noen andre som har byttet dyser og opplevd at de er veldig rustne? Er dette normalt?

INTERCOOLER FJERNET. KLAR FOR ACTION:

DSC_4998.jpg

HER ER LITT VIDERE I PROSESSEN. ALLEREDE OFRET NOEN HÅNDKLÆR :D

DSC_4999.jpg

HER ER DYSENE PÅ VEI TIL RETT PLASS:

DSC_5001.jpg

DSC_5002.jpg

DA VAR DE KOMMET I RETT HULL:

DSC_5003.jpg

FERDIG... :D CLOSEUP BILDE:

DSC_5006.jpg

BILDE AV DE RUSTNE DYSENE SOM BLE BYTTA UT!!! Ser jo ikke ut!!!

DSC_5031-1.jpg

Etterpå monterte jeg GTT sin Oil Catch Can. Dette var ganske enkelt. Selv for meg :D Tok meg ca 15-20 minutter. Alta sin OCC ser tøffere ut, men ble anbefalt å kjøpe GTT sin. Man må tilpasse litt med slanger etc, men ALLE klarer å montere denne.

HER ER BILDER AV OEM INTERCOOLER SNOOT BOOTS. (Disse har kun stått på i 1-2 mnd etter at jeg solgte Alta Snoot Boots'ene mine. Og det hadde allerede samlet seg endel olje. DERFOR fant jeg ut det var på tide med en OIL CATCH CAN):

DSC_4996.jpg

DSC_4997.jpg

HER SKAL GTT OCC MONTERES:

DSC_5008-1.jpg

SLIK SER DET UT MED GTT OCC MONTERT:

DSC_5015-1.jpg

DSC_5016.jpg

Til slutt monterte jeg GRS intercooleren som har lagt i stua altfor lenge nå :( Ganske straigt forward montering. Har trossalt hatt av intercooleren endel ganger nå. Men brukte endel tid på å montere GTT Intercooler Snoot Boots. Fant ut en genial måte etter å ha prøvd i ca 45 minutter :op:

OEM INTERCOOLER VS GRS INTERCOOLER:

DSC_5018-1.jpg

GRS AIR DIFFUSER:

DSC_5028-1.jpg

Etterpå var jeg veeeeldig spent på om bilen kom til å starte. Hehe... Men den starta på første forsøk, og tok meg en prøvetur.

Merket ikkke VEEELDIG stor forskjell i effekt da. Skikkelig skuffa :p

SLIK SÅ DET UT NÅR JEG STARTET:

DSC_4993.jpg

SLIK SÅ DET UT NÅR JEG VAR FERDIG :D :

DSC_5026-1.jpg

I morgen skal jeg vaske bilen, og prøve ut noen nye bilpleie produkter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du Palo Uber scoopet? Nice:)

Ser veldig bra ut nå Senshi, husker at dysene mine også var rustne. Når det gjelder Alta diverter tok jeg feil der, trodde du mente snoot boots. sikkert pga varmen hehe

Har tatt en liten titt på nettet og funnet ut at man kan modifisere den slik at den passer se bilde.

attachment.php?attachmentid=17687&d=1168262899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett på denne før?

M7 Carbon Fiber Front Splitter - Aero (R53)

Ser det KULT ut, eller blir dette litt for harry?

Og hva er egentlig funksjonen til denne? Skjønner ikke helt åssen den skaper downforce?

Harry :D men smaken er som baken. Alle skal jo ha sitt eget preg så.

Og siden min cooper e orginal har jeg vell ikke noe å si.

Endelig fått skiftet bremsene og hjullager. Så nå fremover blir d mods fra meg også

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry :D men smaken er som baken. Alle skal jo ha sitt eget preg så.

Og siden min cooper e orginal har jeg vell ikke noe å si.

Endelig fått skiftet bremsene og hjullager. Så nå fremover blir d mods fra meg også

Hehe... Tja... Vet ikke helt hva jeg synes. Ser jo litt kult ut, men redd det blir litt harry. Dyrt å bytte bremser og hjullager? Gjorde du det på Jæger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider