Gå til innhold

My Mini Cooper S !!

Ranger emnet


Senshi

Anbefalte innlegg

Er ikke noe teknisk anlagt, men det har visst noe med at luft/bensin-blandingen blir feil og at motoren/plugger kan bli overopphetet. Funnet flere tråder om dette på MINI2.COM.

 

Kjøpte dem hos MINISPEED

 

Kan ikke si at jeg føler noe forskjell på bremsene. Vil du ha noe som virkelig biter fra seg, så bør du se etter annet enn EBC.

 

Har vurdert å ta en såkalt Rototest. Er det samme som RR, men uten hjul!

 

Lykke til med moddingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke noe teknisk anlagt, men det har visst noe med at luft/bensin-blandingen blir feil og at motoren/plugger kan bli overopphetet. Funnet flere tråder om dette på MINI2.COM.

 

Ja, har lest litt om det selv, men mener å huske at det ikke er nødvendig med mindre man kjører på max turtall og har nærmere 240-250 hk? Men vet du om man må oppdatere ECU eller om den justerer seg selv?

 

Har vurdert å ta en såkalt Rototest. Er det samme som RR, men uten hjul!

 

Får du gjort dette i Norge da? Så dette på Fifth Gear tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fin MCS du har her Senshi!vuderer selv litt mer mod på min bil.. Men får sjå om det blir kjøpt inn litt når ferie pengene kommer, evt skatte peng :)

 

Takker :)

 

Du har jo en bil med greit utgangspunkt da! Og du har hvertfall 200 godkjente HK....

 

Gleder meg til skattepenger, feriepenger og evt bonus jeg oxo. Håper ikke damen ønsker seg noen dyr ferie :tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett par svar jeg har fått fra tunere:

 

LOHEN

The standard ecu has short and long term adaptations and can cope up to a certain extent with new parts. The success of the ecu at 'tuning' itself can vary though dependant on the many factors including the part, fuel used, engine condition, how its driven etc.

 

We would recommend at least checking out the mapping on a rolling road to see the engines fuel mixture is correct. This can be done with a lamda probe to read the exhaust gases. Hopefully, you won't need it mapping although its definitely worthwhile checking first rather than presuming.

 

NorskMotorKompani

Dine orginaldyser skal holde til ca 240 hk ved 3,5 kg bensintrykk.

Dvs at så lenge software er riktig calibrert, er du fortsatt på den riktige siden. Når dette er sagt, er det bedre med litt for store dyser i forhold til dyser som ligger opp mot grenseverdier.

Siden du har gjort og kommer til og gjøre forandringer utover hva som var utgangspungtet når du fikk ny software syntes jeg du bør vurdere og kjøre bilen på en rullende landeveg(DYNO) for kontroll av co/riktig bensin blanding.

Alle forandringer på innsug og eksos gjør at motor puster bedre, og dette krever i mange tilfelle korigering av software.

Det er ikke noe problem og tilpasse ny software til dine nye dyser, men igjen... bør dette gjøres på en rullende landeveg(DYNO) for perfekt resultat.

 

Begge anbefaler altså bruk av RR og få tilpasset softwaren.

Har ikke montert dysene enda, så da venter jeg med det til jeg har montert manifold og får justert ECU når alt er på plass

 

Auto Kvikk i Oslo har rototest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Endelig fått montert GTT sports manifold med sports cat.

Jeg sier bare fyyyy satan for en lyd. Hehe...

 

Cruisa rundt i Bergen i går (selvom det krydde med purk). Aldri før har det vært SÅ moro å kjøre i tunneler. Kvapp litt når jeg kjørte inn i første tunnel. Hørte bare en vill lyd.

 

Jeg vil påstå at denne oppgraderingen er kun for "entusiaster". Lager MYE lyd i kombinasjon med Milltek sport catback eksosen. Ved rolig gasspådrag, og turtall under 3000 rpm, lager den en dyp bromlelyd. Når man trykker gassen i bånn, brøler bilen som et udyr. Helt vilt. Jeg får aldri nok... :D:D:D Men kan bli litt mye lyd for den vanlige mannen i gaten. Anbefales hvertfall ikke hvis du ikke liker oppmerksomhet. Gasser jeg LITT gjennom sentrum, snur alle seg.

 

 

Følgende deler ble henta på Postkontoret i går, og venter på montering:

- OMP lower strut brace

- Cusco rear brace

- Silicone Vacuum Hose Kit

- Screamin Demon Hi-Po Coil Packs

- Low Profile ECU Cover

 

Har også bestilt JCW 380cc dyser nå. Kommer nok om en ukes tid.

 

Merket at intercooleren blir rimelig varm nå, så jeg må nok kjøpe meg en GTT eller GRS intercooler ASAP. Saaatan så penger denne bilen koster meg....

 

Var innom Jæger i går, og skulle bestille JCW brakekit. Tror ikke han kisen der oppe peiling, det eneste han kunne selge meg var JCW brake kit foran (kaliper + disc) til 15 000 kr. Det verste var at han anbefalte meg å gå til noe aftermarket, pga prisen var helt latterlig. Så nå er jeg på bremsekit og felg jakt.

 

Sikler også veldig på å kjøpe JCW sparco racing setene. Hvertfall 1 stk til å begynne med kanskje. Men de skulle ha ca 15000 kr for det oxo, så jeg må sjekke om dette kan bestilles billigere fra utlandet. Har ikke funnet noe på nettet foreløpig. Noen som vet om hvor disse selges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk så det regner i denne byen.

Bruker en dag på å vaske, polere etc, så kommer det en liten regnbyge, og etter en liten cruisetur er bilen skitten igjen. angry2

 

Men uansett, fikk tatt noen kjappe bilder.

 

 

 

Her er bilder etter at jeg monterte rear strut brace + jeg har satt på seat pullers. Genial sak, som gjør det lettere å dra opp baksetene etter at man har lagt dem ned. Slipper å krype inn i bilen lixom.

 

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/4aa693b8.jpg[/img]"]4aa693b8.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/5a439910.jpg[/img]"]5a439910.jpg

 

 

Legger ut et bilde av Multisection Boot Box. Trodde denne skulle være genial. Kjøpte den av Jæger. Betalte 1700 kr for den. Bortkasta penger.

 

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/e9d304aa.jpg[/img]"]e9d304aa.jpg

 

 

Et bedre kjøp var derimot originalt armlende foran. Kosta vel rundt 1700 kr tror jeg. Finnes flere utgaver, jeg gikk for denne. Likte den best, i tillegg til at den har et ganske stort oppbevaringsrom.

 

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/e6e65390.jpg[/img]"]e6e65390.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/033afb53.jpg[/img]"]033afb53.jpg

 

 

Og noen kosebilder til slutt :)

 

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/8c6a1310.jpg[/img]"]8c6a1310.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/1f4e242b.jpg[/img]"]1f4e242b.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/7c51c94b.jpg[/img]"]7c51c94b.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/42716d4e.jpg[/img]"]42716d4e.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/3392af59.jpg[/img]"]3392af59.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/ccfe63ec.jpg[/img]"]ccfe63ec.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii169/Almighty_cyh/Mini%20Cooper%20S/43694db6.jpg[/img]"]43694db6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner Mini'en min når jeg ser denne tråden. Du gjør alt jeg ville gjøre med min. Samme farge og årsmodell som deg jeg hadde. Hvis dette er den bilen jeg tror, så kjenner jeg forrige eier. Han skulle egentlig kjøpe min, men kjøpte denne istedet. Du kjøpte den med ferdig montert Works pakke og sotede ruter ikke sant? Han fikk vel ettermontert fester til takbøyler også om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Ser ut som jeg snart har en "nesten" ekte John Cooper Works Mini. Hehe.

 

Kjøper mest sannsynlig JCW cylinder head + JCW supercharger ganske snart + JCW 380cc fuel injectors. Pulley har jeg jo oppgradert fra før av.

 

Har lest litt om at det er waste å oppgradere til JCW cylinder head? Noen som har peiling på dette?

 

Og er JCW superchargeren bedre enn den vanlige superchargeren? Noen som vet forskjellen? Er eneste forskjell teflon coated rotors? Gir dette egentlig mer effekt?

 

Edit: Vurderer også en ny camshaft, men vet ikke helt hvilken jeg skal velge. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår