Gå til innhold

My Mini Cooper S !!

Ranger emnet

Senshi

Anbefalte innlegg

Usikker på om jeg trenger det. Bare sjekker hva jeg skal bestille meg ved neste lønning :op:

Leste litt rundt om oil cooler i går, og folk var liksom ikke helt enig. På en stock MCS var det ikke behov, men på en tuned MCS kan det være bra å ha. Spesielt om man kjører på bane, eller kjører litt hardt. Men den oil cooleren var ganske grei da, siden den har utgang til olje temp & trykk måler. Det har jeg veldig lyst på også, men er helt n00b med åssen jeg får det til.

Noen som vet om jeg burde ha mechanical eller electrical målere (gauges)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde brukt eletriske, vist ikke så må du trekke inn en oljeslange inn i bilen som står bakpå instrumentet, tempen må en ha en slik stinhard kobberledning til (den kan ikke knekkest for bratt, kan ikke skøytest) og den må også inn i bilen til instrumentet.

Vist du bruker olje temp føler og trykkgiver så er det bare to ledninger som skal til!

(og de viser veldig nøyaktig de også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bil jeg trenger volt måler i. Det er Land Rover`en min. Når jeg vinsjer meg fram i skogen eller vinsjer opp andre så må jeg produsere så mye strøm dynamoen klarer for vinsjen kan trekke 300-500 amp. Da må jeg ruse motoren opp på spenningstoppen til dynamoen, da sitter jeg å følger med på voltmeteret.

I Minien har du ladelampe får du en feil i dynamoen og den ikke lader lengre så lyser lampen. Voltmeteret hadde kommet til å såtte inn.

Air/fule er tøft men du skal ha tunga beint i munnen når en holder på med ledningene til styreenheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Får ta å bestille litt snacks da. Tror det blir boost, volt, oil temp og oil pressure målere. Har litt lyst på air/fuel måler i tillegg, men tror det blir for mye målere.

Skal ut å handle noenlunde det samme, i allefall oil temp og oil pressure. Hvor skal du handle fra og hvor har du tenkt å montere dem. Litt usikker selv.

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duppen: Har ikke helt bestemt meg for hvor jeg skal kjøpe enda. Blir vel mest sannsynlig fra outmotoring.com eller mossmini.com Kommer IKKE til å montere dette selv tror jeg.

Selv: Tror ikke jeg kjører noe opplegg i A-stolpen. Har jo airbags der såvidt jeg vet.

Alta har en holder med målere som ser ganske bra ut, men for å få plass til 3-4 målere tenker jeg at jeg muligens må gå for 2 stk dual Flex Gauge Pods. Da har jeg plass til 4 målere som jeg tror blir: Boost, oil temp, oil pressure & air fuel. Tror ikke jeg trenger volt måler??

Noen som har andre tips til målere og holdere? Vil egentlig ha noen målere som passer inn med resten av interiøret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Var den airbag`n jeg også hadde tankene mine på:)

Denne holdern her tror jeg kan bli ganske bra, men det er jo bare plass til to: http://www.outmotoring.com/mini-cooper/mini-cooper_gauge-panel.html

Hvis ikke så ser jo den Mossmini sin bra ut... Du trenger vel ikke volt måler, med mindre du har bygget deg ett kjempe stereo anlegg som ikke vi har fått hørt noe om.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Klarte ikke holde meg unna Ebay :op:

Bestilte meg komplett dele og service manual på 4 stk DVD plater. Så ganske så genialt ut. Kosta ikke så mye, men skal gi en lyd når jeg har testa dette om noen er interessert? Mulig jeg kan kopiere disse til andre om noen føler de trenger dette.

I tillegg fikk jeg endelig bestilt meg GENUINE NEW JOHN COOPER WORKS JCW MINI BADGE - FRONT. Følte jeg måtte ha badget foran oxo, siden jeg har et bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider