Gå til innhold

Vinterprosjekt: Opel Monza!

Ranger emnet


quack

Anbefalte innlegg

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by quack

Kan jo legge ut et bilde av de nye kalipperne! Detta er de bak, foran skal jeg overhale de gamle.

lekker gullfarge:D skal lakke dem sølv til helga.

kalipperbak.JPG

 

Åh.. så godt ut me helt reine nye kalippere... mine ser ut som ett dass.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

 

Åh.. så godt ut me helt reine nye kalippere... mine ser ut som ett dass.. hehe

Det føles godt ja:cool:

 

i dag sandblåste jeg bremseskjolda og grunna dem etterpå. De skal bli svarte i morra.

 

edit: åssen bil har du forresten, Stephan? Søstera lurte litt på det serru:) hu har ikke så god greie på biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka litt i motorrommet i går. Det er en god del løse ledninger rundt omkring. Blant anna en feit en, med mange små ledninger inni. Ser ut som kan ha vært til en hjerne eller no. Den er klipt i ene enden og har en rar kontakt i andre enden. Avlang kontakt med 2x6 "hull" som er merka fra 1 til 12. Den avklipte enden ligger inni bilen ved siden av motorstyringsboksen (som er kobla til med en annen kabel).

 

Jeg lurer på om detta gjør no. Det kan ligne på et gammelt ledningsnett kanskje, men de pleier man vel å fjerne ved motorbytte?

 

Bilen starter og går helt fint, og alt oppfører seg som det skal unntatt høyre blinklys foran:)

 

noen som har ideer om hvorfor det er sånn og om det gjør no når jeg skal godkjenne den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er der du har feilen, hvis du kobler 12 ledninger fra den saken i motorrommet, til blinklyset ditt.. da skal alt funke fint ;)

 

EDIT: det er tull selvfølgelig, for den som ikke måtte skjønne det :)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

det er der du har feilen, hvis du kobler 12 ledninger fra den saken i motorrommet, til blinklyset ditt.. da skal alt funke fint ;)

 

EDIT: det er tull selvfølgelig, for den som ikke måtte skjønne det :)

Hehe, nå blei jeg uhhmmwhat? et lite øyeblikk:)

når alt funker skulle man ikke tro det var no spess med de ledningene. Er jo ganske mange, bla en feit + kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Kikka litt i motorrommet i går. Det er en god del løse ledninger rundt omkring. Blant anna en feit en, med mange små ledninger inni. Ser ut som kan ha vært til en hjerne eller no. Den er klipt i ene enden og har en rar kontakt i andre enden. Avlang kontakt med 2x6 "hull" som er merka fra 1 til 12. Den avklipte enden ligger inni bilen ved siden av motorstyringsboksen (som er kobla til med en annen kabel).

 

Jeg lurer på om detta gjør no. Det kan ligne på et gammelt ledningsnett kanskje, men de pleier man vel å fjerne ved motorbytte?

 

Bilen starter og går helt fint, og alt oppfører seg som det skal unntatt høyre blinklys foran:)

 

noen som har ideer om hvorfor det er sånn og om det gjør no når jeg skal godkjenne den?

 

H;res ut som kablen til gamle styringa. Er den ikke koblet til noe noen som helst sted, s[ ta den bort.

 

 

MS

MS

 

Audi S4

Renault Trafic

Monza 2,5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sierra 29

Selges i deler..

Er motor, kasse, og bakstilling igjen...

Og kanskje vinge m/opel emblem. Jævlig tøf......

Vinge med Opel emblem <- mener du GSE-vingen? Jeg får den ny for 800,-. Gi meg en bra pris på din og jeg kjøper den. Åssen farge er den?

 

Ellers fikk jeg gjort en del ting i dag. Alle kalipperne er lakkert sølv:)

de bak kjøpte jeg jo nye, så det var bare å lakkere, men de foran skal jeg overhale. Sandblåste de i dag, og lakka med hammerite-lakk to lag. Mangler bare et lag til med lakk og nye pakningssett så er de fit for fight.

 

Jeg gjorde ferdige bremseskjolda foran også, så de er blitt svarte:) skal skru de på i morra tenker jeg.

 

Og stabstaget jeg fikk tak i som var litt bulkete er nå retta opp, sandblåst, grunna og lakkert. Sølv det også:) bildet er litt skrudd pga litt knoting i PS;) (mirror og sånn)

stabstag.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

det er der du har feilen, hvis du kobler 12 ledninger fra den saken i motorrommet, til blinklyset ditt.. da skal alt funke fint ;)

 

EDIT: det er tull selvfølgelig, for den som ikke måtte skjønne det :)

Blinklyset fiksa jeg i går faktisk:) Elektrikeren i meg slo til og fant ut at det var no guffe på ene kontaktpunktet på pæra. Fant en skrutrekker, skrapte som rakkern og vips så blei det lys igjen :ratatatat

 

Originally posted by Mike Sierra

 

H;res ut som kablen til gamle styringa. Er den ikke koblet til noe noen som helst sted, s[ ta den bort.

 

 

MS

Sånn ser det ut:

kontakt.jpg

og

kliptav.jpg

 

jeg tror ikke de to har no å gjøre med hverandre egentlig. Kan kontakta være en slags feilsøkingskontakt?

Og den inni bilen (ved siden av motorstyringa) være til ABS-bremser? Er vel ABS på GSE-versjonen men ikke på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår