Gå til innhold

Vinterprosjekt: Opel Monza!

Ranger emnet


quack

Anbefalte innlegg

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja, fikk gjort noen småting i dag.

 

Kjøpte en "rustfjerner" på torshov som visstnok skal være en jævel til å "fjerne" overflaterust. Så i dag pussa jeg bort all løs rust et sted (var fortsatt bra med stål igjen) og spruta på sånn guffe. Skal herde i et døgn omtrent, så skal jeg ha på lakk. Blir spennende å se om det faktisk funker:)

 

Også bestilte jeg nye kalippere bak, for de som satt der hadde luftenippelen ryki på. Ekke så gæli med 1300,- for begge to (fabrikkoverhalte).

 

Pris på stabstag hos Blomdals Opelhøgg var 1800 for alu og 1600 for stål. Hva tror dere om å kjøpe stål-stag og kromme det?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper rust greiene dine fungerer for da skal jeg også kjøpe. Prøvde i fjor med noe rust stopp greier. Pusset helt ned til blanke stålet og pakket på.. lakkerte etterpå... Så tre måneder senere kom rusta tilbake. Surt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, i dag fikk jeg ordna meg stabstag:D

begynner å nærme seg godkjenning med stormskritt nå, det springende punktet er "bare" traversen som verken jeg eller Opel har greie på åssen skal være:)

 

Mike Sierra, har du no greie på kjennetegn på traverser? I papira fra Opel står det at det er forskjell på 2,0 2,2 traversen og 2,5 2,8 og 3,0 traversen. Men Opel veit ikke hva som er forskjellen, om det har med styrke eller utforming å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Jaja, i dag fikk jeg ordna meg stabstag:D

begynner å nærme seg godkjenning med stormskritt nå, det springende punktet er "bare" traversen som verken jeg eller Opel har greie på åssen skal være:)

 

Mike Sierra, har du no greie på kjennetegn på traverser? I papira fra Opel står det at det er forskjell på 2,0 2,2 traversen og 2,5 2,8 og 3,0 traversen. Men Opel veit ikke hva som er forskjellen, om det har med styrke eller utforming å gjøre..

 

Har ikke erfaring fra Monza, men fra KadettC. Der er det forskjellig i godstykkelse på stor og liten motor. Ettersom Monza og KadettC er fra nogenlunde samme periode og det er snakk om samme ting, lett eller tung motor, så antar jeg at det er forskjellen.

 

Dersom du kan få tak i en travers fra en Monza/Senator med 6er så bruk den, men i første omgang blås i det, ingen kan se om du har riktig eller ikke.

 

MS

MS

 

Audi S4

Renault Trafic

Monza 2,5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Jaja, i dag fikk jeg ordna meg stabstag:D

begynner å nærme seg godkjenning med stormskritt nå, det springende punktet er "bare" traversen som verken jeg eller Opel har greie på åssen skal være:)

 

Mike Sierra, har du no greie på kjennetegn på traverser? I papira fra Opel står det at det er forskjell på 2,0 2,2 traversen og 2,5 2,8 og 3,0 traversen. Men Opel veit ikke hva som er forskjellen, om det har med styrke eller utforming å gjøre..

 

Send en mail til Anders Sariberget (var det ikke noe sånt han het...?) og spør, han bør jo vite det...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mike Sierra

 

Har ikke erfaring fra Monza, men fra KadettC. Der er det forskjellig i godstykkelse på stor og liten motor. Ettersom Monza og KadettC er fra nogenlunde samme periode og det er snakk om samme ting, lett eller tung motor, så antar jeg at det er forskjellen.

 

Dersom du kan få tak i en travers fra en Monza/Senator med 6er så bruk den, men i første omgang blås i det, ingen kan se om du har riktig eller ikke.

 

MS

Traversen SER veldig kraftig ut da:)

veit jo ikke om den er bytta eller ikke fra før, men prøver å få det godkjent sånn det er først ja..

 

Send en mail til Anders Sariberget (var det ikke noe sånt han het...?) og spør, han bør jo vite det...

Er han jeg har fått papira fra der det står at dem ikke veit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var senkesett fra Mantzel/H&R i Tyskland bestilt:D

eneste plassen i verden det fortsatt er mulig å få tak i virker det som. Det senker 45/45 mm. Nok det på Monzaen tenker jeg:)

 

Noen som veit hvor lang tid det pleier å ta å sende sånt? Og åssen det gjøres med porto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Da var senkesett fra Mantzel/H&R i Tyskland bestilt:D

eneste plassen i verden det fortsatt er mulig å få tak i virker det som. Det senker 45/45 mm. Nok det på Monzaen tenker jeg:)

 

Noen som veit hvor lang tid det pleier å ta å sende sånt? Og åssen det gjøres med porto?

 

Kan ta fra noen timer til noen uker, kommer ann på hvilken måte de sender det.

Porto, enten så betaler du den når du bestiller, eller så sendes varen som motaker betaler, dvs at du får en regning fra spedisjons firmaet.

 

 

MS

MS

 

Audi S4

Renault Trafic

Monza 2,5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår