mart90 Skrevet Mars 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 Hei, Har tenkt å få litt bedre lyd av stereoen i en e46, sedan, facelift utg. Vet så godt som ingenting om stereo, så hadde vært kjekt om noen gadd å gi meg noen tips:) Vil at anlegge skal bestå av: - Spilleren, beholde original - Fronthøyttalere, hvilke? - Sub, hvilken? en eller to? - Må jeg ha en forsterker? I så fall hvilken? Fikk høre at det var like greit å kun ha front og ikke bakhøyttalere, er det riktig? Takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrZipp0 Skrevet Mars 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 Hva du skal velge er jo litt opp til deg, og det kan nok de fleste bilstereo butikken guide deg litt. Men hva du trenger er: Spiller med signalutgang for SUB, front og evt. bak. Om du skal gjøre det ordentlig trenger du 2 forsterkere, en til sub, og en til høyttalere foran og evtbak. (2 eller 4 kanalers forsterker alt etter hvor mange høyttalere du skal ha) Du trenger signalkabler, en til sub og en/to til høyttalere. Høyttaler ledning Strømkabel til forsterkerene. Så trenger du selvfølgelig sub og høyttalere. Når det gjelder merker her så er det jo induviduelt hva man liker av lyd. men personlig så liker jeg godt lyden fra POLK, hertz og focal godt. Ang. det med å bare ha høyttalere frem så er det noe som er vanlig når man konkurerer med bilstereo, dette er fordi det gir et bedre lydbilde med bare lyd fremme. I en vanlig bruksbil kan du godt ha høyttalere bak så de som sitter på ikke kjeder seg til døde. PS: Du kan gjøre det mye dyrere og litt billigere enn dette, men tror nok dette er den mest "humane" versjonen :) Siter Elsker bilførere som tro bilen er homofil og kjører den opp i rævva på min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 Det er vist ikkje signalutgang på bmw sine originalspillere, so du må ta signalet ifra bakhøgtalerene til forsterker. (du må kjøpe ein overgang til dette) So da kan du ikkje bruke bakhøgtalerene Ein sub holder i massevis. F.eks ein 12" Men har du skiluka? Det er greit å få trøkket ifra bassen inn i kupèen. Eg veit ikkje budsjettet ditt, men ein forsterker til høgtalerene framme anbefalles. Skal du ikkje ha forsterker framme, bør du kjøpa nokre lettdrevne høgtalere, slik at originalspiller klarer å trøkke litt i høgtalerene. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Skal du skifte spiller i e46,må du ha en iso overgang og en ny ramme til spilleren.Du kan også få kjøpt høytaler overganger om du vil ha nye og større høytalere i dørene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mart90 Skrevet April 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Takker for svar:) Skal beholde CD-Spilleren, går det an å koble forsterkerne direkte til spilleren? Eller må jeg ta signalet fra bakhøyttalerne? Har skiluke ja, men er ikke så veldig lysten på å plassere suben der da jeg reiser en del på skiturer.. Noen som vet noen kreative måter å plassere sub på uten å stjele så mye plass? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda type R Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 hjul brynnen Siter Det går i R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg