Gå til innhold

Karosserispørsmål om G20

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

...speaking of which...sitrap? :)

Har fått tak i oljefilter, så da kan jeg endelig foreta oljeskift og prøvestart før motoren settes inn. Men det skjer neppe noe før sommeren. Må bli ferdig med Volvoen serru :)

NORD og FI som før!

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente selvbærende karosseri betydde at man egentlig kan gjøre hva man vil med det som er på toppen omtrent...

Det bærende er vel bare gjelker under bilen som forstilling og bakstilling og motor sitter i?

Om jeg ikke har skjønt helt feil da :P

Et selvbærende karosseri bærer seg selv uten hjelp av ramme. Dermed blir det risky business å kappe i det. Men nå har hvertfall Chevy Van en ganske kraftig fastsveiset rammekonstruksjon under likevel. Men om denne er stiv nok til å være bærende alene er jeg usikker på. Chevy G30 finnes jo også som en slags lastebilkonstruksjon med mulighet for eget påbygg der bak, men jeg vil anta at ramma på denne er ytterligere forsterket i forhold til van-utgaven.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :P

Men blir nok litt klokere når jeg faktisk får begynt å demontere bilen :P

Er plagsomt å sitte her å ikke få drevet med den liksom...

Driver å vurderer å starte som fjørfeoppdretter nå... Så det var en gård til salgs med slik produksjon på... Og antar at det burde være enklere å få lån til noe slik enn hus :P Der var det også verksted og slik :P 2 mill for 100 mål med 2 hus og fjøs, fjørfehus og verksted/parkering for anleggsmaskiner.

Har jævlig lyst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :P

Men blir nok litt klokere når jeg faktisk får begynt å demontere bilen :P

Er plagsomt å sitte her å ikke få drevet med den liksom...

Driver å vurderer å starte som fjørfeoppdretter nå... Så det var en gård til salgs med slik produksjon på... Og antar at det burde være enklere å få lån til noe slik enn hus :P Der var det også verksted og slik :P 2 mill for 100 mål med 2 hus og fjøs, fjørfehus og verksted/parkering for anleggsmaskiner.

Har jævlig lyst :P

Nei, høne (hvertfall de hvite og brune fra Italia) gjorde jeg meg ferdig med allerede som barn. Nå huser høneloftet en helvetes masse bildeler fra diverse biltyper :)

Men gi gass og gjør det hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider