Gå til innhold

Skoda Octavia 2003 1.9TDi 4x4

Ranger emnet

maagnus

Anbefalte innlegg

Noe jeg bør være ekstra oppmerksom på når jeg skal kjøpe en octavia? Skal se på en nå til uka, og vil ikke kjøpe en som det er mye galt med om jeg kan unngå det :)

Har sett at det er mange her inne på Octavia forumet som har mye peiling, så håper på flere gode svar :D

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

Jeg vet ikke hvilken mod du har kikket på, men jeg kan ikke si at det har vært noe galt med min 99 mod, men bare se etter at alle serviser er tatt, og det vanlig man ser ette på brukt biler, som rust(kan komme på disse bilene også etter eks steinsrut eller hvis bilen har slått nedi noe), lekasjer i motorrom, fokt inni, er IKKE noen vanlige feil på Octavianen dette assa, og om bilen har vært skadet, rettet, delvis eller hel lakkert, er det butikk du kjøper den i er det jo ikke noe sak, da har du jo 3 eller 6 måneder og og finne feilene på, veit at man har det hos priv personer også, men det blir det alltid noe kødd med hvis man kommer og klager etter på... en super bil får du nok uansett, du får legge inn noen bilder av bilen hvis du kjøper den.. lykke til...

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjullagere. forran(begynner komme bak på tidlig 2000 modeller nå)

Kast i hjulspindlene.

Kast ii bremseskivene.

Dårlige stabstagforinger.

Turbo som kokser igjen.

fukt inni lamper.

vannlekasje i dørene(om bilen du kjøper har hatt dette problemet erd et nok alt oppdaget å fikset på garanti)

men det kan forklare at bilen eventuelt har en sur mugglignende lukt inni.

klimareguleringsmotorer å tempfølere som tuller litt,

låsesylindere som knapt tåler stå urørt mer en 1 år.

dårlige vindushevermotorer(selge styeenheten)

dårlige vindushevere. dårlig kvalitet på plasten.

bakre bærearmsforinger.

vibrasjjonsdemper på dynamoreima.

motorfeste/dog bone" dårlig.

Burde vel ha dekt opp det meste der?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda er ikke en dårlig bil..Tro meg..Jeg har ikke hatt noen problemer med min,ingen del som har blitt byttet,uten om LMM 1 gang..Men nå var min eid av en skoda mekaniker da,så har vel litt å si..

Men uansett,kjøper du deg en skoda,så gjør du ikke et dårlig kjøp.Men kjøp en som har gått under 120 000 km,da kan du kjøre lenge og kose deg noen år,og bilen er i bedre stand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. kunne missforstås det der....

octavia er kjempebiler. teknologi som er utprøvd av de andre merkene i vag før de blir satt på skodaene... bare se på A4 å passat.. multilingforstilingene klakka jo i filler før bilene hadde trilla ned fra autolinkbilen.. men på superb med samme lattelige forstillinga at det blitt forsket litt å nesten 0 problem...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vannpumpen er dårlig slitt. har den ikek vert byttet.. ofte at grøftekanten auto bytter kun regreima for å komme med en billigere pris en merkeverkstedene... dette går som oftest til hævlete.. så er regreim å vannpumpe byttet innenfor intervalene skal dette vere greit... send meg regnummer på pm så kan jeg ta en liten dukk i historikken på bilen

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos en VAG forhandler å sjekket historikken på bilen, og de fant ut at den ene frontlykten var byttet ut. Ellers ikke noe uvanlig som de kunne se :)

Ellers gleder jeg meg som en unge nå ;)

Men det er jo egentlig sant ;D Er jo bare 17år enda... angry2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belive me ikke noe vits å kjøpe en octavia 4x4 m du skal ha bil å leke med? siden du er 17 tenkte jeg

Finnes utrooolig mange bedre 4x4 alternativer til det bruket der ute....

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt å leke meg med bilen ;D

Så mye penger har jeg ikke ;) Men praktisk med slik bil siden jeg er glad i snowboard, og bor ovenfor en vanvittig bakke ;)

Greit med plass, komfort, og en fin bil :)

Tenkte det var greit å kjøpe en slik bil når man ikke er av den typen som skal leke seg med bilen :)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider