Gå til innhold

Kadett B Oppussing og Turbo konventering Prosjekt

Ranger emnet

RacerDassa

Anbefalte innlegg

Hei , har kjøpt meg en kadett b for en tid siden , og har tenkt og pusse den opp og muligens få i en turbo. det sitter en 1.1 motor i den no.

Det som skal gjøres:

Bygge om til 2.2 bremser - Gjort

Lakkering - Gjort

Sanblåse og lakere felger - Gjort

Bygge annlegg - Gjort

Trekke om bak

Planere/Frese Topp

Og sikkert mye mer

Her er noen bilder:

DSCN4242.jpg

DSCN4247.jpg

DSCN4716.jpg

DSCN4708.jpg

DSCN4727.jpg

DSCN4721.jpg

Gammelt dørtrekk bak!

DSCN4723.jpg

Noen som har fine dørtrekk bak? eller en lav komp turbo som funker?

Mercedes 180

Kadett B 72=) Leke/prosjektbil

Dodge Power wagoon w300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du har to eksosrør bak..lagd det til sjøl? va dritkult,men den turtelleren..har en i kadett c`en og..men er ikke helt sikker på kass lidning som skal til ka.. er en svart og en rød og en grønn og en oransj...har du noke peiling på det:P?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du har to eksosrør bak..lagd det til sjøl? va dritkult,men den turtelleren..har en i kadett c`en og..men er ikke helt sikker på kass lidning som skal til ka.. er en svart og en rød og en grønn og en oransj...har du noke peiling på det:P?

Takk:P Eksosrørene var sann når eg kjøpte den, på turtelleren så går grøn til - minus på coilen , hvit til tenning eller bryter og svart til minus , husker ikke helt

Mercedes 180

Kadett B 72=) Leke/prosjektbil

Dodge Power wagoon w300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:P Eksosrørene var sann når eg kjøpte den, på turtelleren så går grøn til - minus på coilen , hvit til tenning eller bryter og svart til minus , husker ikke helt

minus på coilen,da blir vell det som jording da,hmmm..jau finner det vell ut...var bare den oransje på min er dritkort så virker som den er kutta av...kansje eg berre ska kjøpa meg en ny en og ha bruksamvining med eller om noken andre kan hjelpe meg og koble opp :P

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En turteller trenger kun signal fra coilen for å funke. har du 3 ledninger, skal en til minus på coilen, en til jord i karossen, og en til tenninga (+). :)

Så forresten ut som et bra prosjekt det her.. Stå på!

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:) da får eg lete etter koylen først:P muligens ledningen er kobla på koylen fra før og må bare koble til pluss og minus bare..men no ska eg slutte å være så off topic her..:P

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooh tøft:D du har vell ikkje bruk for dei deksla som er rundt indre dåropner håndtak på dørene om dei e der? sånne plast deksler..om du ikkje skal bruke dei sjøl da...må ha to stk sånne..har bare en halv:P hehe vist du forsto ka eg mente nå da:P er mega intresert vertfall

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider