Gå til innhold

Hmmm.. octavia igjen?

Ranger emnet

cosworth87

Anbefalte innlegg

Hmm. dette kan sikkert høres ut som stoore kvanta med drøss. snakk å lite handling. men de fleste som kjenner meg vet at når jeg bestemmer meg for noe blir det gjort. men det å bestemme seg kan ta litt tid...

det jeg lure litt på er... Kjøpe en noe sliten eldre 1.8T octavia.. trenger jo ikke vere 1,8T engang men en sliten 1.6.. om siste et tilfellet,. få tak i en 1.8T motor. blokk me topp. det ubrukelige krapset rundt som mikkemus turbo å elendig motorstyring kan man holde seg unna.

sende toppen til EBB i stavanger for litt akkeologiske utgravninger. kammene slipes om.. Blokka med nye lagere. wiseco stempler(litt høyere komp en daniel sine) Crower råder. balansere hele sjiiten. Grenrør. Garret GT3071R turbo bør holde til en 480-500 gamp. costum innsug. med et stort BMW 3" spjeld. 3" trykkrør istedenfor 2 å 2.5" som er standar i vag kretsene... Stor intercooler,

Oljekjølere. 6 trinns TDI kasse med innmat fra blue enginering. + jiri har sagt de kan lage Dogringer å Skikkelige stagoverførringer istedenfor wire.

Fjærbeina til GAZ i england. Powerflexforinger. Oct RS bremser. hydraulisk brekk.. strippet inni.. flocket dash. Sparco stoler. Bur fra racefix. hmmm.. hva mer? jo Link datasprut....

Stoooo

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes denne var farlig lik min octavia:P

Hmm. dette kan sikkert høres ut som stoore kvanta med drøss. snakk å lite handling. men de fleste som kjenner meg vet at når jeg bestemmer meg for noe blir det gjort. men det å bestemme seg kan ta litt tid...

det jeg lure litt på er... Kjøpe en noe sliten eldre 1.8T octavia.. trenger jo ikke vere 1,8T engang men en sliten 1.6.. om siste et tilfellet,. få tak i en 1.8T motor. blokk me topp. det ubrukelige krapset rundt som mikkemus turbo å elendig motorstyring kan man holde seg unna.

sende toppen til EBB i stavanger for litt akkeologiske utgravninger. kammene slipes om.. Blokka med nye lagere. wiseco stempler(litt høyere komp en daniel sine) Crower råder. balansere hele sjiiten. Grenrør. Garret GT3071R turbo bør holde til en 480-500 gamp. costum innsug. med et stort BMW 3" spjeld. 3" trykkrør istedenfor 2 å 2.5" som er standar i vag kretsene... Stor intercooler,

Oljekjølere. 6 trinns TDI kasse med innmat fra blue enginering. + jiri har sagt de kan lage Dogringer å Skikkelige stagoverførringer istedenfor wire.

Fjærbeina til GAZ i england. Powerflexforinger. Oct RS bremser. hydraulisk brekk.. strippet inni.. flocket dash. Sparco stoler. Bur fra racefix. hmmm.. hva mer? jo Link datasprut....

Stoooo

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... farlig langt unna..

Grenrør og Garret GT3071R. mot støpejærnsmanilfold å Mitsu T19 volvo 850r turbo.

GAZ(de som laget GR a å N coiloverene til maaange biler i UK da het de LEDA)

mot Cobra gate/tuningcoilovers.

Hjemmelaget innsug mot originalt.

6trinns TDI kasse, mot 5trinns originalkasse.

Oct RS bremser mot standar 1,8T bremser

Strippet fult rigget intr mot originalt me andre stoler.

Ikke mye likheter her.....

pris jeg har regna meg fram til 150-170k inkl bilen om jeg kjøpe sliten 1.6.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at jeg skal bruke bilen min i daglig drift da, og vil helst ha med meg flere enn 1 person.

Nei... farlig langt unna..

Grenrør og Garret GT3071R. mot støpejærnsmanilfold å Mitsu T19 volvo 850r turbo.

GAZ(de som laget GR a å N coiloverene til maaange biler i UK da het de LEDA)

mot Cobra gate/tuningcoilovers.

Hjemmelaget innsug mot originalt.

6trinns TDI kasse, mot 5trinns originalkasse.

Oct RS bremser mot standar 1,8T bremser

Strippet fult rigget intr mot originalt me andre stoler.

Ikke mye likheter her.....

pris jeg har regna meg fram til 150-170k inkl bilen om jeg kjøpe sliten 1.6.

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe som tilsier at ikke denne vil funke i dagelig drift...

Link sprutet kan kjøre på bredbåndslambda å få meeeget gunstig forbruk..

buret bør vere at typen skrubur så baksetene kan hives inn igjen om nødvendig,

Eneste driitet er Dog ringene i kassa da,, menm det er jo bare koselig:D

jeg å mats hadde en morrosom planleggesnakk i går kveld

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja lykke til.

ikke noe som tilsier at ikke denne vil funke i dagelig drift...

Link sprutet kan kjøre på bredbåndslambda å få meeeget gunstig forbruk..

buret bør vere at typen skrubur så baksetene kan hives inn igjen om nødvendig,

Eneste driitet er Dog ringene i kassa da,, menm det er jo bare koselig:D

jeg å mats hadde en morrosom planleggesnakk i går kveld

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremser fra Golf R32 burde passe, siden Octavia bruker mange deler fra Golf. Noen som husker en Octavia stv 1,8t 4x4 som var i Bilsport Tunertest for noen år siden? Kjørte flettaa av mange biler, men hadde blant annet 6-trinns kasse fra Audi TT. Kjørte banen på rundt 1:27 hvis jeg ikke husker feil.

Bare synd de koster for mye for mitt budsjett, ligger en på finn til 189.000, 2003 mod.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octavia RS bremene skal ifølge blue enginering i tsjekkia vere mer en godt nok. var de de anbefalte til bilen til dannyg. å de har jo bygget en del octaviaer

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er dannyG;)

Javel, tenker bare hvis prisen er den samme, at man da heller kan gå for noe større likesågreit.

Og hvem er DannyG??

Var kul den 1.8T 4x4 til vRS bilen ja, var vel levert fra ACE den, 320hk kit mener jeg det var.

bildid283.jpg

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider