Gå til innhold

er spilleren gåen? eller er det "startsperre" på den?

Ranger emnet

menol

Anbefalte innlegg

tidligere så var det noe kødd med radiokabeln som måtte være i å ha kontakt for å kunne bruke spilleren.

trodde det kom noe støy fra den så jeg klippet den :P men fant ut at den måtte være i for å slå på spilleren. nå har jeg gjort om noe småting som å ta strøm fra en annen plass å bytte signalkabler å slik, men får ikke til å slå den på.

noen som vet noe? event. hvordan jeg finner ut om spilleren er gåen? vet at jeg kunne prøvd med en annen spiller, men dette skulle da funket. har sjekket å målt strømmen så jeg vet den er der.

dette er en pioneer DEH-3900MP

sjekket i skrivende stund en annen spiller jeg har, en DEH-2700R. den har akkurat likedan plugg baki. gidder nemlig ikke å bytte på alle ledningene, har vært nok klipping og liming fra før.

håper noen skjønner dette å kan hjelpe :)

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha 12v på gul og rød ledning.

Er jordingen bra?

12v målt på batteri, strøm inn til forsterker og spiller kontakten.

jordinga er bra, den ble også grundig testet før jeg demonterte. ang. jording til spiller så aner jeg ikke hvilken det er, men regner med jeg ikke har fucket til noe der. vet du hvilken det er? :P ser på den andre spilleren at det var med overgang til iso å at jording skal minst være like stor som pluss så...den svarte?

i bilen min er det også en svart til telefon, men kunne kansje sjekket dette grundigere. men uansett så var det tidligere i orden å radio kabeln var en slags sperre

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk jordingen, den er svart eller brunn. anbefaler deg til å legge opp en ny jording, da jordingen på mange biler ikke er bra. Grunnen til at spiller slår seg av når du tar ut antennen, er nok at jordingen er dårlig og da tar den jording fra antennen f.eks

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje kva slags farge jordingen har.

Det er neste 4 år siden eg kjøpte bilen og dreiv på med iso-overgangen. (gul og rød var byttet om + at eine framhøgtaleren var byttet om med eine bakhøgtaleren)

Med 12v på rød og gul ledning + jording, skal du kunne skru på spiller.

Har du måleinstrument, er det fort gjort å sjekke dette.

Du kan eventuelt legge opp ny jordledning for å sjekke at spilleren fungerer.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider