Gå til innhold

Tungstartet på varm motor...

Ranger emnet

92 Audi

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det trykkregulatoren? Hva er da den saken nede helt inn mot innerskjermen, den som alle bensinslangene er skrudd fast på? Er ikke det trykkregulatoren?

Den står nå på luftmengdemåleren da og den er ikke skrudd fast men limt fast, det er en sensor som viser at luftmengdemåleren fungerer tror jeg. Det er bare 2 slike svarte dingser som du forklarer på hele denne saken. og det er ikke noe anet en trykkregulatoren som er skrudd fast i bensinmengdefodeleren, den er også festet med flatthjærnskruer på de fleste biler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de som leser denne tråden, kan fortelle meg hva man skal se etter for å få dette i orden igjen. Nå har jeg prøvd det meste, men den er fortsatt like treg å starte på lunken/varm motor. Dette var ikke sånn før jeg skiftet hele luftmengdemåleren og bensinmengdefordeleren. Må være et eller annet som trenger ei justering, men hva? Når den starter, så går den helt rent og pent, som en klokke, på hele turtallsregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingen som har en forklaring på dette? Dette med at motoren ble tungstartet, skjedde etter at jeg skifta bensinmengdefordeleren komplett m/luftmengemåleren og alt som er komplett sammen m/lokket på luftfilterhuset. Kan det være ei justering som må til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingen som har en forklaring på dette? Dette med at motoren ble tungstartet, skjedde etter at jeg skifta bensinmengdefordeleren komplett m/luftmengemåleren og alt som er komplett sammen m/lokket på luftfilterhuset. Kan det være ei justering som må til??

Ser mørkt ut det der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Bilen funker kjempefint, har sjekka og spekulert, skifta litt ting og tang, men fremdeles veldi treg å starte når den har stått 5-10 minutter etter den har driftstemp. Har prøva å dratt av den kontakten som står oppå det huset ( den føleren som står oppå det huset som er skrudd på blokka, dær toppslangen fra radiatoren går innpå)når den ikke vil starte, da starter den med en gang. Men det er ikke hvær gang den jør det.

Fant ut idag at jeg skulle kjøre den skikkelig driftsvarm, vente 5 min, prøve å starte, og det ville den ikke. Etter 3-4 forsøket, starta den. Så stoppet jeg motoren, helte på iskaldt vann over den føleren ( fremdeles varm) og da startet den uten problemer. Da er det vel den føleren ( G 62) som tuller likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider