Gå til innhold

**HASTER** Nytt dekktrykk ved forandring av dekkdimensjon

Ranger emnet

N_maximus_N

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp bytta dekk på bilen og lurer på om det er en formel eller noe som gjør at jeg kan rekne ut det nye dekktrykket jeg skal ha, når jeg har satt på en dekktype med større dimensjon enn standard.

Det burde jo gå ettersom at jeg vet hvilket trykk den skal ha med standard dekkdimensjon. Er det noen som kan hjelpe meg?

Standard dekkdimensjon er 185/75R14 mens jeg nå har 205/60R15 og standard trykk er 2 bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jo dekket mest sannsynlig bli slitt på midten først...

Men er det mulig å legge seg ned å se ved forskjellige dekktrykk og finne ut hva som passer best? Med tankte på formen til dekket?

Prøvd å google?? Ville ikke prøvd på det lille trikset der egentlig... I og med at da får du ikke det ideelle dekktrykket som dekkene skal ha... Så kan kanskje begynne med å google litt å se om du finner noe svar der;) Viktig med riktig dekktrykk vettu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jo dekket mest sannsynlig bli slitt på midten først...

Men er det mulig å legge seg ned å se ved forskjellige dekktrykk og finne ut hva som passer best? Med tankte på formen til dekket?

Nei. Men hvis du fyller mere enn max vil det slites på midten først.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har nettopp bytta dekk på bilen og lurer på om det er en formel eller noe som gjør at jeg kan rekne ut det nye dekktrykket jeg skal ha, når jeg har satt på en dekktype med større dimensjon enn standard.

Det burde jo gå ettersom at jeg vet hvilket trykk den skal ha med standard dekkdimensjon. Er det noen som kan hjelpe meg?

Standard dekkdimensjon er 185/75R14 mens jeg nå har 205/60R15 og standard trykk er 2 bar

Trykket skal være det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider