Gå til innhold

VW T5, Hvor sitter føleren for temp måler?

Ranger emnet

halsen89

Anbefalte innlegg

Har litt dårlig kontakt en plass på temp måleren for av og til når jeg kjører i humper så kobler den inn/ut. Så må være dårlig kontakt?

Så lurer hvor føleren sitter og om det er noe andre plasser jeg kan åpne og se og ha på elektrospray??

Bilen er en VW Transporter 1,9TDI 2004mod.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg ikke husker feil så sitter den nede til venstre i fangern et sted.. men det er da en garanti sak.. så bare å ta en tur til nærmeste møller så fikser de det...

Ja, skal til møller over påska, men greit å fått fiksa akuratt det nå :) for radiator vifta går for fult når temp målern står på 0. og det er jo ikke helt bra...

men når tempen går opp på 90 så stopper den. så må være dårlig kontakt der som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh, du mener den temp føleren ja:P trodde du mente ute temp føleren jeg..:p er ikke helt iform nei.. er kanskje derfor jeg burde huske for den føleren sitter, men er helt svart for meg nå.. men hvis du titter i motor rommet så skal føleren stå på en stuss på en av vann slangene... tror det er høyre side av motoren

er ikke sikkert det er dårlig kontakt som gjør det. har vært noen problemer med de følerne der... men tempen skal jo stoppe på 90grader.. motoren skal ikke bli varmere enn det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh, du mener den temp føleren ja:P trodde du mente ute temp føleren jeg..:p er ikke helt iform nei.. er kanskje derfor jeg burde huske for den føleren sitter, men er helt svart for meg nå.. men hvis du titter i motor rommet så skal føleren stå på en stuss på en av vann slangene... tror det er høyre side av motoren

er ikke sikkert det er dårlig kontakt som gjør det. har vært noen problemer med de følerne der... men tempen skal jo stoppe på 90grader.. motoren skal ikke bli varmere enn det..

Nei, motorn blir ikke varmere enn 90grader når målern funker, men når målern ikke funker så starter radioatorvifta og gå for fult og det er jo ikke noe særlig bra.. værtfall ikke når bilen er kald og står å går på tomgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider