Gå til innhold

Tips til bil med litt futt i til maks 100 laken

Ranger emnet


Demoted

Anbefalte innlegg

Da var jeg kommet hjem fra påskeferie. Takk for mange gode forslag!

 

Har sett endel på Sierra Cosworth, og jeg liker '86 vingebilen veldig godt! Desverre kan jeg kun finne to stykker på autodb, hvor begge koster over 140k. Noen som kan fortelle meg hvor mye disse pleier å gå for, og hvor mye de er verdt? Jeg liker egentlig ikke utseendet på Sierra Cosworth sedan noe særlig, men utenom utseende har jeg ingen ting å utsette på den, så det er absolutt et alternativ. Men jeg bare finne Sierra Cosworth sedan med 4x4 til salgs nå, er 4x4 mer vanlig enn bakhjulstrekk? 4x4 er i hvertfall uaktuelt, må ha bakhjulstrekk! Er det noe prisforskjell på Sierra Cosworth sedan med bakhjulstrekk og 4x4? Hvilke sider kan jeg finne Sierra Cosworh tilsalgs på (i Norge)?

 

Lars: Ser du har hatt Sierra Cosworth før og har BMW E30 M3 nå. Hvilken type Sierra Cossie hadde du? Og hvordan vil du si denne er sammenliknet med BMW'n? Ser at du har S50B30 motor i den som har en del mer gamp, men sånn bortsett fra antall hester (med mindre Cossie'n var trimmet?).

 

Ellers har jeg sett på både E30 og E36 325i, og disse er ganske aktuelle. 200SX S13 blir derimot uaktuelt, da forsikringen er skyhøy på meg i forhold til de andre bilene (har sjekket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg kommet hjem fra påskeferie. Takk for mange gode forslag!

 

Har sett endel på Sierra Cosworth, og jeg liker '86 vingebilen veldig godt! Desverre kan jeg kun finne to stykker på autodb, hvor begge koster over 140k. Noen som kan fortelle meg hvor mye disse pleier å gå for, og hvor mye de er verdt? Jeg liker egentlig ikke utseendet på Sierra Cosworth sedan noe særlig, men utenom utseende har jeg ingen ting å utsette på den, så det er absolutt et alternativ. Men jeg bare finne Sierra Cosworth sedan med 4x4 til salgs nå, er 4x4 mer vanlig enn bakhjulstrekk? 4x4 er i hvertfall uaktuelt, må ha bakhjulstrekk! Er det noe prisforskjell på Sierra Cosworth sedan med bakhjulstrekk og 4x4? Hvilke sider kan jeg finne Sierra Cosworh tilsalgs på (i Norge)?

 

Lars: Ser du har hatt Sierra Cosworth før og har BMW E30 M3 nå. Hvilken type Sierra Cossie hadde du? Og hvordan vil du si denne er sammenliknet med BMW'n? Ser at du har S50B30 motor i den som har en del mer gamp, men sånn bortsett fra antall hester (med mindre Cossie'n var trimmet?).

 

Ellers har jeg sett på både E30 og E36 325i, og disse er ganske aktuelle. 200SX S13 blir derimot uaktuelt, da forsikringen er skyhøy på meg i forhold til de andre bilene (har sjekket).

 

e30 og e36 er jo veldig kjedelige biler da(finns mange av dem!), jeg vil anbefale sierra cosworth(uansett)vingebil er veldig mye verdt, 140 000kr er faktisk billig hvis det er en original vingebil(ikke ombygd), det er det sikreste kjøpet for deg, det er som å ha pengene i banken, lett å selge hvis du ikke vil ha den lenger i framtida så..Ingenting som kan sammenlikne seg med utseendet til en vingebil 1986, det er helt vanvittig gromt.

 

men du velger jo selv såklart.:wonder:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har jeg fått med meg ditt hat til E30 flere ganger, og akkurat din mening om E30 og E36 bryr jeg meg ikke særlig om. Om alle i verden hadde kjørt E30 hadde ikke det hatt noe å si for meg, hvis jeg hadde likt den (noe jeg gjør), så ville jeg fortsatt kjørt den uten å brydd meg om at alle andre har den. Ellers kan jeg ikke si meg ening i at det finnes mange E30 i Norge (i hvertfall ikke strøkne).

 

Ellers så skulle jeg gjerne kjøpt vingebil til 140k (mulig det hadde blit E30 M3 istedet da...), men saken er at jeg har 100k (+ kanskje noen lapper ekstra), og ikke 140k. Kan ikke si meg enig i at det er som å ha pengene i banken heller, Greit nok, det synker kanskje ikke i verdi, men det er veldig populære biler for tyver i hvert fall. Og blir den stjelt så vil jeg tape mye penger uansett hvilken forsikring jeg har og hvor mye sikkerhetsutstyr som var installert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har jeg fått med meg ditt hat til E30 flere ganger, og akkurat din mening om E30 og E36 bryr jeg meg ikke særlig om. Om alle i verden hadde kjørt E30 hadde ikke det hatt noe å si for meg, hvis jeg hadde likt den (noe jeg gjør), så ville jeg fortsatt kjørt den uten å brydd meg om at alle andre har den. Ellers kan jeg ikke si meg ening i at det finnes mange E30 i Norge (i hvertfall ikke strøkne).

 

Ellers så skulle jeg gjerne kjøpt vingebil til 140k (mulig det hadde blit E30 M3 istedet da...), men saken er at jeg har 100k (+ kanskje noen lapper ekstra), og ikke 140k. Kan ikke si meg enig i at det er som å ha pengene i banken heller, Greit nok, det synker kanskje ikke i verdi, men det er veldig populære biler for tyver i hvert fall. Og blir den stjelt så vil jeg tape mye penger uansett hvilken forsikring jeg har og hvor mye sikkerhetsutstyr som var installert.

 

 

ja interessante for tyver ja, men du skjønte vel poenget mitt? med at den ikke minker, men heller øker i verdi. Men du får bestemme sjøl, viktigste er at du blir fornøyd selvsagt..

4x4 cosworth er evig morro året rundt! Helt sjef på snøen og kommer seg greit fram.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte poenget ditt ja. 4x4 Cosworth er sikkert morsomt, men jeg tyr til bakhjulstrekk med mindre det er snakk om 600hk+ (og fortsatt da foretrekker jeg egentlig bakhjulstrekk, når jeg tenker meg om :D ). Har ikke noe problem med å komme frem på snøen med RWD uansett, så det er ikke noe argument for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars: Ser du har hatt Sierra Cosworth før og har BMW E30 M3 nå. Hvilken type Sierra Cossie hadde du? Og hvordan vil du si denne er sammenliknet med BMW'n? Ser at du har S50B30 motor i den som har en del mer gamp, men sånn bortsett fra antall hester (med mindre Cossie'n var trimmet?).

Vel, jeg kommer nok til å kjøpe meg en Sierra Cosworth igjen når jeg selger M3'en, for å si det sånn.

Jeg hadde en 4x4 Cosworth sedan. Klart man ikke kan leke seg like mye med denne som en RWD bil, men det var en veldig morsom bil som jeg savner. Kommer til å kjøpe meg en ny 4x4 om det skulle bli en ny sedan iallfall :)

Du vil få mer morro for pengene i en Cosworth vil jeg tro, bl.a. fordi E30 M3 har økt noe sinnsykt i pris den siste tiden, og skal du ha et godt eksemplar må du gjerne ut med 200.000,- ++

Når det gjelder draget i de to bilene hadde jo Cosworthen i underkant av 300 hk (trimmet), og M3'en har 286 hk. M3'en har sugemotor og Cosworthen har turbomotor. Vanskelig å si hva som gikk best, men begge to går greit ;)

 

Vær obs på at den sorte vingebilen som står til salgs til 140.000,- er ombygd fra en vanlig Sierra, og ble solgt for 4 - 5 måneder siden for 100.000,- og så da prikk lik ut.

Nei, den dagen jeg selger M3'en skal jeg se etter vingebil iallfall :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår