Gå til innhold

Lysdisko / Kondensator

Ranger emnet

sirsnare

Anbefalte innlegg

Jeg har fått type lys og lyd disko i bilen min nå, etter at jeg fikk oppgradert litt, og vil nok tippe at dynamoen min er littgranne for liten..

Hvis jeg holder turtallet på bilen min på 2000 o/m , jevnt, og skrur opp lyden, så detter turtallet ned til ca 1750, og når jeg skrur ned igjen så forsvinner det opp til 2000 igjen..

Og lysene dimmer litt ved de verste basslagene.

Vil det hjelpe på med en kondensator, på 1,5f, og hvor lenge vil denne holde.

(PS. skal ha kondensator OG ny dynamo uansett,men kondensator er litt lettere å få tak i enn en dynamo til bilen min, og billigere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har strømforsyningen i orden så hjelper det ikke så mye med en kondis. Start heller med dynamo, batteri og tykke kabler

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at spenningen synker betraktelig.

Det vil hjelpe litt med kondensator. Hjelper mer med kondensator enn med batteri. Men du bør nok skifte dynamo... Ville ihvertfall skaffet en god laderegulator. Viktig å ha dønn stabil spenning. Når spenningen synker, vil du få forvrengning. Og da hjelper det ikke med verdens beste anlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

hva batteri har du da ? helt standar 60 A syrebatteri ?

Har et maxima gele batteri, husker ikke helt "A" nå,men det dug..

----

Har en laderegulator som ligger å venter på meg på mekonomen..Vet ikke om denne er noe særlig jeg..Men den koster ihvertfall litt i overkant av 500,- kr..

I motsetning til den på BileXtra til 169,- kr.

-

Hvor stor dynamo vil dere anbefale da??Koster flÆsk det da..hihi :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

størst mulig dynamo, vet ikke hva som passer i bilen din da, du har sikkert 60 A dynamo, eg har 120 A dynamo orginalt i passaten, det holder for meg, noen amerikanske "sportsbiler" (på 2-3-4 tonn) har 150 A og mere, men en dynamo koster MASSE penger.

Har du så sugent anlegg på strøm da ?

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider