Gå til innhold

Dunkelyd fra hjulbrønn- Fabia 1.4 2000 mod

Ranger emnet

Dunston

Anbefalte innlegg

Håper noen her inne har kunnskaper om Skoda Fabia, og kan gi meg tips om hva som feiler bilen min. Har ingen bil-kunnskaper, så alle råd mottas med takk..

Har hatt en del feil med min Fabia 1.4 2000 modell som jeg kjøpte brukt for ikke så lenge siden. Har måttet skifte hjullageret foran, i tillegg til at bilen lekker som en sil. Men nå i det siste har det kommet en dunkelyd fra hjulbrønnen foran. Det høres ut som om noe er løst og slamrer borti bilen på undersiden. Dette forsvant en periode, før det brått kom tilbake igjen nå nylig. Samme dag som dunkingen kom tilbake hørte jeg en "klirrelyd" som om noe falt av understellet. Stoppet og fant da en halv "spiral" fra nedre delen på en støtdemper (tror iallefall det er det.). Etter dette dro rattet plutselig litt til venstre, men ble "normalt" igjen neste gang jeg kjørte bilen. Kan denne støtdemperdelen stamme fra bilen min, (eller er støtdempere noe som ikke faller av biler, og jeg rett og slett bare kjørte over denne biten:confused:)? Det kjennes og ut som om styringen er litt "vinglete". Kan dette ha en sammenheng? Er det noen som har en formening om hva denne dunkingen kan være (før jeg evt. sender den inn på verksted..angry2 )?

Dunston

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Iom det er snakk om dunkelyder fra hjulbrønnen FORAN ville jeg i første omgang tippe det er en stabstagsforing som er gåen, da merker man en klunkelyd.

Ingen stor sak, dette er lett tilgjengelig i front av bilen og er noen skruer å løsne (og bytte) og tre på gummien.

Ellers har vel fjæra knukket litt av runden sine, noe som gir kortere fjærbeinslengde og burde være årsaken til at rattet ditt har forskjøvet seg litt.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...