Gå til innhold

Ny bil, Escort Cosworth eller Golf IV GTI?

Ranger emnet


Baldrick

Anbefalte innlegg

Audi S4'en min er sannsynligvis snart solgt og jeg må ha ny bil igjen. Har vurdert flere biler, står nå igjen med to (tre) kanidater.

 

98 Golf IV GTI sort med kremfarget skinn, ca. 140' km, helt original (usenket, 16" felger) med alt utstyr, pris ca. 160.000

 

92 Escort Cosworth, grønn med stoff interiør, 75' km, 300+ hk (ca. steg 3 trim), komplett historie, 9,5x17" skrudde felger, justerbar senkesett, pris ca. 210.000

 

Er også ett par RS2 som kunne vært aktuelle men disse ligger litt høyere i pris, og blir derfor kanskje litt for dyre og gir ikke like mye morro som en Escort...

 

Hvor langt kommer jeg med en Golf GTI dersom jeg legger ut 50.000 på den? Går vell bort rundt 20.000 bare i felger og senk, og for 30.000 kommer en vell ikke så langt med motor?

 

Har lyst på ett leketøy denne gang og er redd GTI'en blir for kjedelig/dau, mens den på omtrent alle andre måter gir mye mer bil for pengene enn hva en 6 år eldre Escort Cosworth gir.

 

Er der andre lignende biler i denne priseklassen jeg evt skulle vurdere??

 

Tord

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med golfen kommer du nok ikke så evig langt nei...

Ettersom bilen har gått så langt som den har gjort så bør du ha ny clutch blant annet.. som du sier går det bort ca 20.000 i felger og senk. Dersom du fixer det meste selv, så skal du nok klare å få deg exsos, downpipe, større turbo, turborør, chip og clutch for ca 30.000.. Du har da ca +/- 220hk... Dette går helt greit på en Golf, og drar nok uten problemer en Org Cossie... men en steg III utgave kan du nok bare glemme! en steg I utgave kan du nok klare å henge sånn halvegs på...

Verdt å tenke på er også at de andre bilene har 4x4, dette er jo utrolig morro dersom du er ute etter det.. mye sladde morro, selv om ingen av de to er så utpreget sladde biler kanskje.. (kan aldri si jeg har sett en Esc Cossie ligge breit... hmmm)

meeeeen, dersom du snakker bil, komfort, kvalitetsfølelse osv osv, ja da er det vel ikke no tvil om at golfen stiller flere klasser høyere..

så, dersom du vil ha en leke bil, ville jeg nok valgt RS2/Cos, dersom du skal ha en herjebil, så blir det RS2, og dersom du skal ha en fin bil som går godt (bedre enn S4'n din dersom den var org.) og som er god og "ny", så ville jeg valgt golfen..

 

:)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med:

Nissan 200SX

Mazda RX7

Nissan Sunny GTiR

 

 

Jeg ville uten tvil gått for Cossien hvis jeg måtte velge mellom de to du nevnte. Golf IV GTI er vel ikke en "ekte" GTI lengre, den har blitt en landeveiscruiser istedet for en bil du tar med ut på svingete småveier. Dette kan du selvfølgelig gjøre noe med, men det koster penger. Cossien er vel såpass påkostet at du ikke trenger å gjøre noe med den i første omgang.

 

VAG-folket vil vel protestere vilt :D, men jeg mener ihvertfall at en 4x4 turbo "rallybil" er mye mer bang for the bucks enn en i utgangspunktet kjedelig Golf GTI

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

Hva m en 200sx, en rx-7 eller nissan 300zx?

 

Dersom det hadde blitt 200SX måtte det blitt S14 (s13 er jo verdens kjedligste og vanligste "sportsbil") og for å få en slik i "leketøystand" så blir den nok for dyr.

 

RX7 er rå bil, men prisen og maset fra en kammerat som har en slik gjør at den heller ikke er aktuell.

 

300ZX er en rå bil, men prisen setter en stopper. Står en rå en tilsalgs for 300', men dette er ca. 100' for mye akkurat nå.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Invitron

Hva med en Sunny GTiR som var nevnt over..de er det ikke mange av som jeg har sett..aldri sett en her i norge i real... er det ikke 4x4 og sånn på den? sikkert en meget morsom bil som vekker oppsikt i allefall.. :D

 

Det kjører en GTiR her i distriktet, tøff bil forsåvidt, MEN ikke en bil jeg vil ha. Grunnen til at det er så få av dem i Norge er såvidt jeg vet at de normalt ikke slipper igjennom avgasskontrollen, er kun snille folk hos biltilsynet som har sluppet ett par igjennom.

 

Det ble også nevnt en Mitsubishi 3000, rå bil, MEN så var det dette med prisen da!

 

Men siden jeg har bursdag idag (hipp hurra for meg), kanskje noen gir meg 100.000 i avslag slik at jeg får råd til en 300zx, 3000GT eller en annen dyrere bil enn jeg hadde tenkt??

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

grattis med dagen.. :) kjøp escort cossie du.. kanke sammenlikne den med en golf gti da!

 

Tenkte jeg skulle la vær, .... men det går ikke.

 

Seff kan du sammenligne en GTI med en Cossie - det kommer an på hva du er ute etter det. Alle er ikke ute etter hva som går fortest hele tiden vettu. Cossie er en "rally-lookalike" som er kjapp som f... men skrangler og mangler luxus-følelsen fra en Skinnkledd GTI i med lekkert Recaro interiør, som også kan bli kjapp, men mangler 4x4 for å ta den "helt ut".

 

Det er 2 forskjellige biler i lekebilklassen. Kommer bare an på hva man legger vekt på.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Taskvig

 

Dersom det hadde blitt 200SX måtte det blitt S14 (s13 er jo verdens kjedligste og vanligste "sportsbil") og for å få en slik i "leketøystand" så blir den nok for dyr.

 

RX7 er rå bil, men prisen og maset fra en kammerat som har en slik gjør at den heller ikke er aktuell.

 

300ZX er en rå bil, men prisen setter en stopper. Står en rå en tilsalgs for 300', men dette er ca. 100' for mye akkurat nå.

 

En Rx7 ligger på rundt 200.000 fra tyskland og er baselutt det beste å satse på :D

 

Bilen kjører jo 1/4mila orginalt på 13.4 og 0-100 på under 6 sekunder... Den griser skyline på bane og er bilen med best vei egenskaper. Dessuten er den lett å trimme.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår