_240_turbo_ Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Hvilken myndighet har egentlig biltilsynet? Kan de bøtlegge slik politiet kan? Hva med tollvesenet? Mvh Kai-Rune, Alta Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 BT, som er en forkortelse for Biltilsynet, har ingen myndighet. Dette skyldes at Biltilsynet endret navn i 1995, og heter fortsatt Statens vegvesens trafikkstasjoner. Nok om det :) Både Statens vegvesen, politiet og Tollvesenet har myndighet til å ilegge gebyrer og i noen tilfeller forelegg innenfor sine ansvarsområder. Jeg har ikke satt meg ned og finstudert dette, men man kan generelt si det slik at politiet kan ilegge gebyrer/forelegg for alle typer straffbare forhold som kan avgjøres på slik måte, mens Statens vegvesen og Tollvesenet har samme hjemmel innenfor sine ansvarsområder, det være seg henholdsvis kjøretøytekniske forhold og toll/avgifter. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 tollvesenet kan bøtlegge de også, son juristen sier innenfor sitt område, f.eks førerkortet ditt har de ikke noe med, og spør de etter dette når de stopper deg, trenger du ikke og vise dette. Motorvognen har de ansvar på, (avgiftskontroller, diesel f.eks) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Okei.. Takker for svar!! Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg