Gå til innhold

ministarter fra Ebye

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

ikke for å ta gleden fra deg men jeg har ikke bare gode erfaringer med e-bay. Hvis jeg skulle kjøpe en starter hadde jeg kjøpt den på summit da hade jeg vart bedre sikkret at det ikke bare er skrap. koster deg 200 kr mer.

Min erfarenhet er at det er bedre å kjøpe litt dyrere ting på e-bay som brukte motorer gearkaser o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De billige starterne på Ebay er alltid Kina-vare. Er du komfortabel med det, er den siden av saken forsåvidt greit nok.

Jeg har personlig kjøpt billige startere på Ebay to ganger. Den første (minstarter) er ok, men boltene som fuglte med var vanlige bolter og det holder ikke. De er for myke og gir etter ved bruk.

Starter nr to var en såkalt OEM starter (std størrelse). Den hadde for stor slakk på det lille tannhjulet slik at det noen ganger lå såvidt innpå flexplata ETTER at bilens motor hadde startet. Forøvrig virket den ok.

Gå inn på amerikanske nettforumer og søk litt. Du vil raskt se at startmotor-problemer er det DESIDERT OG UTEN SAMMENLIGNING største gjengangerproblemet som finnes.

Du må selvsagt bedømme selv, men jeg har kjøpt min siste billig-starter på Ebay.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotrod har så rett, det var dette jeg prøvde å si. Som vanlig får man det man betaler før. De tingen jeg har kjøpt på e-bay som var BILLIGE var akkurat det, billige......

Så har du transport, moms å fortolling....legg på 50 dollar å du får en ministarter som virker.....lenge, å det for 300 kr ekstra. Eller kjøp den fra en norsk leverandør, da har du garanti i to år.

Jeg kjøper nesten alt på nettet men kun fra firmer som jeg kjenner eller har fått anbefalt, som feks. Summit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotrod har så rett, det var dette jeg prøvde å si. Som vanlig får man det man betaler før. De tingen jeg har kjøpt på e-bay som var BILLIGE var akkurat det, billige......

Så har du transport, moms å fortolling....legg på 50 dollar å du får en ministarter som virker.....lenge, å det for 300 kr ekstra. Eller kjøp den fra en norsk leverandør, da har du garanti i to år.

Jeg kjøper nesten alt på nettet men kun fra firmer som jeg kjenner eller har fått anbefalt, som feks. Summit.

takker for svar..får ta en rundspørring hær i norge etter startere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også finne merkevarer på ebay men, da koster d.

Kjøpte orginal mopar performance pmc (motorstyringen)på ebay til min neon og betalte 1812,- med frakt og d hele. Finnes også hos fek. summit til samme pris men, ebay karen sende den som gave og jeg slapp moms og toll gebyr, så den ble noe rimeligere.

95 Chrysler Neon cup

98 Mercedes C200

83 Volvo 242 Rallycross

68 Volvo B57 Racingbuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider