maxhp Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Vas:33,13 Qts:0,438 Fs:37,8 Xmax:23mm BL Faktor: 29Tm det står på subben? lurer også på hva som er bre hyøt eller lavt? Siter KJør klasse kjør stil, kjør japsebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Vas:33,13 Qts:0,438 Fs:37,8 Xmax:23mm BL Faktor: 29Tm det står på subben? lurer også på hva som er bre hyøt eller lavt? Xmax er max antall millimeter selve konen kan bevege seg. Reint mekanisk enten pga lengden på den magnetiske "motoren" eller på grunn av lengden på gummi opphenget rundt kanten på konen. Alle de andre verdiene er forskjellige faktorer som brukes for utregning av størrelsen og design på kassa det skal stå i. Disse verdiene har ikke jeg noe sånn plagsomt mye peiling på, men det finnes en "how to make a spekaer" bok på eltek sine internett sider. Der kan du hvis du har mattekunnskapene og en knusende og altoppslukende entusiasme på temaet "høytalerbygging" sette deg inn i de forskjellige verdiene. Jeg ga opp og prøver heller å finne en anbefaling på kassevolum, følge den, og så leve i trua på at det spiller greit nok.Litt lowtec, men it works for me. Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Blogz: Xmax har med magnetsystemets linearitet å gjøre, Xmech er målet på maksimalt mekanisk utslag, enten begrenset av oppheng, spider eller de fysiske dimensjonene på svingspole/magnetgap (svingspolen slår i bakplata eller hopper ut av spolegapet) :) maxhp: Tallene du oppgav er såkalte T/S-parametre. Det finnes ikke noe "best" av lave eller høye verdier, alle verdiene er bare deler av en helhet og må også sees i sammenheng med hva slags krav som skal tilfredsstilles. En Ariel Atom er en syk bil med syk prestanda, men det hjelper nada om du trenger ei stasjonsvogn. På samme måte kan man si at man ikke nødvendigvis knuser en McLaren F1 rundt Nürburgring med Civicen sin bare fordi man har mer hester under panseret, alt må være dimensjonert og avstemt som en helhet :) Utfyllende forklaring (på engelsk) av T/S-parametrene er å finne på denne siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxhp Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 takker så meget for svarene..Hjalp meg litt på vei Siter KJør klasse kjør stil, kjør japsebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.