Gå til innhold

Tilleggsinnsprøytning, budget versjon, tips?

Ranger emnet


e321

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer litt på hva som skal til for å lage en billigst mulig løsning på tilleggsinnsprøytning(men som fungerer ok selfølgelig)..?

Motoren er en 2,3liter mercedes motor med mekanisk innsprøytning.

 

Bør vel holde til 0,6-0,7bar iallefall :)

 

-Jeg trenger en trykkbryter..Kan denne brukes fra en annen bil slik at jeg kan finne noe på skroten som kan brukes?

 

-Dyse® evt. med holdere og kontakter, bmw med elektronisk innsprøytning kanskje?

 

-Bensintrykks regulator..Tips?

 

 

Sikkert noe jeg har glemt så bare sifra :)

Hva av spenning/strøm skal inn på dysene for at de skal åpne?Kan dette kjøres rett gjennom trykkbryter eller må det evt. lages til noen motstander ogsånt kanskje?

 

Kan dysa, evt dysene, monteres før tallikken i Kj-tronicen?

 

Er ganske ny på dette her så takker for svar :)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du nok sjekke hvor mange volt dysene skal ha for å åpne, deretter må du nok regne ut hvor mye motstand du trenger. spenning = strøm x motstand.

 

Deretter må du finne deg en trykkbryter som slår inn på det ladetrykket du trenger mere bensin og koble opp dette.

 

Men jeg vil tro at hvis du kjører vanlig innsprøytningstrykk rett inn på dysa vil du nok druktne motoren rimelig fort, så du må nok ordne en slags styring på dysa. Enten en som slår dysa ganske fort av og på, eller ganske enkelt å dempe trykket på dysa.

 

Håper dette hjelper litt .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)Så dysene er åpne ved konstant spenning og lukker når spenningen forsvinner?

Noen ide om hvilke biler jeg kan ta de ulike delene fra ?

 

Tenkte på en ting(på tide å legge seg kanskje?hehe), hva med å bruke ei kaldstartdyse og evt. plassere den på ca. samme sted som den orginale?

Da burde vel dyseproblemet være løst ? :)

 

Så en Bensintrykksregulator og trykkbryter på den da :)

 

Anyone?

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene åpner når de får spenning ja, men jeg er usikker på hvor mye strøm de skal ha.. Du får se etter noen tall på Bosch eller noe sånt.. :) Gjerne skriv opp hvordan du gjør det etterhvert, da jeg også kansje skal fikse meg noe sånt :)

 

Kaldstartdyse er ikke det dårligste valget, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår