audiole Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Hei! Jeg og min kjæreste dro på en liten weekend for å besøke familie. Det er både ferje og bru over til der vi var. Når vi skulle hjem (lørdag - på påskeaften), var vi i tvil om det var lørdag - eller søndagsruter. Det jeg gjorde da var å ringe til ruteopplysningen. Der fikk jeg informert om at det var søndagsruter. Vi pakka sammen, dro over brua, betalte og kjørte deretter til ferja som skulle gå klokken 18.00. Vi ventet, ventet og ventet. Ferja lå bom stille, med bommen på halv stang når klokken var 18.10. Deretter ringte jeg ruteopplysningen, men de stengte selvfølgelig klokken 18.00! Deretter ble vi forbanna begge to, kjørte av gårde og så kom vi til brua. Der er manuell betaling - med bom - og autopass. Jeg kjørte rett på autopass, fordi jeg rett og slett var, og er, forbannet over feilinformeringen vi fikk av ruteopplysningen. Vi hadde en avtale hjemme i 7-tiden, og det hadde vi rukket hadde det ikke vært for feilinformeringen. Vi måtte ta to ferjer for å komme hjem, ekstra lang tid og veldig dyrt fordi vi måtte kjøre over den brua to ganger. Og på den ene ferja vi tok, spurte jeg matrosen om det var lørdag- eller søndagsruter. "Lørdagsrute", sa han. Hva skal jeg gjøre nå? Ringe ruteopplysningen og fortelle at de skal betale? Brukte jo mye drivstoff å!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Bare å ringe 177 og forklare situasjonen. Tror de taper samtalene og logger tlf.nr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Tviler forresten på at du får noen "erstatning", ingen ferger på Sunmøre som legger stilt kl1800 på lørdag! EDIT-joda, rute 09-Hundeidvik-Festøya, det var vel der du skulle over? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiole Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Helt korrekt, juba. Var der jeg skulle over og 177 sa det var søndagsrute. Da går ferjene 18.00 og 19.20 (det er de to siste ferjeavgangene fra hundeidvik). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Iht Ruteopplysningen 177s kontaktinfo kan du ta kontakt på tlf 77623059, alternativt post@ruteopplysningen.no. Foreslå for dem at de skal dekke det tapte beløpet, og se hvor langt du kommer med det... EDIT: Nevner at Ruteopplysningen 177 bare videreformidler rutetabeller de får fra ulike tog-/buss-/ferjeselskaper, så 177 kan neppe holdes ansvarlig dersom de har fått feil informasjon. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiole Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Jepp, skal ringe dem imorgen. Men når jeg ringte så spurte jeg om det var lørdag- eller søndagsruter og før jeg hadde fått sagt søndagsrut..... så sa han mannen jeg snakket med: "det er søndagsruter". Mulig han er ny eller ikke helt tenkte skikkelig, men dette her var jo rimelig kjipt for mitt, og andres, vedkommende. Takk for hjelpen, Juristen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Om du snakket med en mann snakket du ikke med trafikanten/177 i Møre og romsdal, bare damer som jobber der:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiole Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Om jeg tør spørre, hvordan vet du det? Fordi hver gang du har ringt så har du snakket med en dame? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Fordi dama jobber hos 177 i M&R. Kontoret ligger i Kr.sund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg