Gå til innhold

Problem med forstillinga på A8

Ranger emnet


-Oddi-

Anbefalte innlegg

Hallo,i går så punkterte jeg,og når jeg tok av dekket

så var det helt sykt slitt på innsida av dekket,var nesten ikke

noe mønster igjen. Dekket hadde blitt slitt helt inn til

korden,så man så ståltrådene.Tok også en liten sjekk på

andre felgen,var litt slitt i kantene den å,men ikke like

mye.I Tilegg så vibrerer det noe helt sykt enkelte ganger,når man kommer oppi litt fart så kjenner man at det vibrerer.

Det ble noe bedre når jeg satte på reservedekket,men

fortsatt litt vibrasjon.

Noen som har vært borti noe lignende selv eller?,noe

som er helt garantert er jo at det må være noe galt med forstillinga.Men lurer jo litt på hvor mye en slik reperasjon fort koster?. En ting er hvertfall sikkert,og det er at jeg ikke skal levere den inn til Møller. Har det noe særlig å si om jeg kjører med reserve dekket som er på 17",mens andre tre dekkene er 16".

Skal jo snart bytte om til sommerdekk uansett.

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også tatt og montert 17" felg på andre sida foran å.

Fungerer dette som en liten nødløsning?,skal

kontakte ett verksted i morra.

Fikk ikke til og montere på sommerfelgene bak,for det

virka som det var spacere der eller noe slikt.

Felgene passet værtfall ikke.

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI ha forskjelige dekk/felg dim på en Audi quattro. såfall må det være en med haldex. (Les A3,S3,TT) men kun NØD!

 

Du kan godt ha forskjelige dekkdim, og felger MEN da må du ha fått utregnet rulleomkrets slik at denne er så lik som over hodet mulig.

 

har du senket denne A8èn ?

 

Kan virke som at forstillinga di stuker litt. Ta firehjulskontroll og få dette justert. Da vil du bli kvitt dekkslitasje. 4x4kontroll koster ett sted rundt 2000,- inkl. justering.

 

Risting er nok 99% sansynlig felg/dekk i ubalanse.

 

OM du velger og kjøre med eks 17" forran og 16"bak vil du på kort tid merke ubehag i bilen og lukt. Senere når du da får bruk for diffen bak eksempelvis vil du merke at noe savner.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A8`en er ikke som jeg vet senka nei.Men virker som sagt at det er montert spacere på felgene bak eller noe slikt.For det var helt enkelt å montere på 17" felgene foran,men bak så var det ikke så lett å få på felgene,for det passa ikke helt.

jeg regner med de fleste verkstedene kan utføre en slikt 4 hjulskontroll?,trenger vel ikke å levere den inn til Møller

for å få gjort dette.

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A8`en er ikke som jeg vet senka nei.Men virker som sagt at det er montert spacere på felgene bak eller noe slikt.For det var helt enkelt å montere på 17" felgene foran,men bak så var det ikke så lett å få på felgene,for det passa ikke helt.

jeg regner med de fleste verkstedene kan utføre en slikt 4 hjulskontroll?,trenger vel ikke å levere den inn til Møller

for å få gjort dette.

 

Da har det helt sikkert blitt montert felger med veldig lavt impress med tanke på at det er brukt spacere. Hvor tykke spacere er det snakk om ? Fordi at dersom det er kraftige spacere, lavprofil dekk og ikke riktig dekk får du lett "bmw camber" på hjula. og da slittes innerbaneen på dekkene veldig fort.

 

Hvordan er resten av dekkene ?

 

Mange verksteder tar 4x4 kontroll. Bare passe på at du får kontrollskjemaet over verdier. Da kan du se selv om/hva som var galt.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som dekkene bak er så veldig slitt.

Er mest foran de var slitt.

Det er på dekkene bak det er montert spacere eller noe slikt.

Men som jeg husker så var dimensjonen på vinterhjulene

225/60-16.Når jeg skulle ta på sommerdekkene bak,så

merka jeg jo med en gang at det ikke passa.

Kom rett og slett ikke helt innpå.

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte bilen til nermeste verksted i dag,så regner

med at de klarer å finne en løsning på det :).

Han på verkstedet mente at det jeg kalte "spacer" kun var en ring som var inni felgene på vinterdekket,at den ringen

ikke hadde blitt med felgen når jeg tok den av.

Så skal nedover i morgen tidlig,å levere inn sommerfelgene bak,slik

at de får til og tatt målinger osv ;).

Sendte med de på verkstedet nye bremseklosser å,slik

at jeg får skifta det å mens jeg har den på verksted ;).

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konringene ja. Plastringer som monteres i konen til felgen for at den skal sentreres når du plaserer felgen på bilen. Om den sitter igjen og du skal ha på en annen felg med konring blire problem og da kan det som du skriver føle som at felgen ikke vil passe.

 

Du får si ifra hvordan det går med målinger og slikt når dette er ferdig.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,ja det e nok en fordel det ja Stene ;) .

Men det e fiksa no da ;),fikk bila hjem fra verksted i dag,og dem fant ut at det ikke hva nokka feil med forstillinga,bare at dekkan som hva på foran hva ekstremt utslitt.

Dem snakka om at det kunna ha vært nokka feil med forstillinga før

en gang,men alt hva i hvertfall i orden nå :)

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår