Gå til innhold

bluebird 1.8l turbo <-> bluebird 2.0 (begge T12)


Hawkon

Anbefalte innlegg

Originally posted by GtiCars

 

Hvis jeg hadde den bilen, så ville jeg vurdert det dithen at det blir for dyrt. Desuten så blir bilen liksom ikke helt den samme, etter store karosserifix...

 

Se heller etter en som er hel i karosseriet, men kanskje gåen motor. Er så mye bedre å fikse opp motoren. Du kan jo få kjøpt f.eks en Prarie motor veldig billig, den er lik Turboversonen (short).. Og trenger du tips eller info om Bluebird, så har jeg absolutt alt av det.. send e-post om du trenger koblingssjemaer eller lign...

 

Mye tror du sveising av dette vil koste da?

Tenkte å gjøre det selv sammen med onkel som har peiling men.. hvis det er enklere/bedre å få det gjort på et verksted

 

(dårlig kvalitet på bildet, men...)

bil_0002.jpg

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Hawkon

 

Mye tror du sveising av dette vil koste da?

Tenkte å gjøre det selv sammen med onkel som har peiling men.. hvis det er enklere/bedre å få det gjort på et verksted

 

(dårlig kvalitet på bildet, men...)

bil_0002.jpg

 

ville kanskje brukt 6 timer på det.. og x med 550,- så blir det 3300,- + litt stål :)

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

ville kanskje brukt 6 timer på det.. og x med 550,- så blir det 3300,- + litt stål :)

 

Hold that thought ;)

 

La meg prøve først, funker det ikke, så skal du få 3.5 høvdinger for å gjøre det (pluss litt småpirk under kanalene.)

 

OK? :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by SkylineGTR

ville nok funnet meg ny skjerm.. du finner det helt sikkert..

 

det vil nok ikke bli helt bra om du sveiser det..

det var en i klassen min som fikk det gjort på en saab, å det ble ikke bra, sveisene holdt ikke mange kilometrene

 

Nye deler bak der koster 11500,- nytt. Om jeg så ville brukt så mye penger på det, så er det ikke i produksjon lenger, og finner det ingen plass. Prøvd gjennom et Nissan verksted, men de finner ikke noe...

 

Da kjøper jeg heller et MIG apperat og litt stål til 9000,- så har jeg også for fremtiden ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

whoo... da er ledningsnett og motor ute av delebil, og det skal nå tilpasses i forgasserbilen...

 

starter med å løfte ut CA20S motoren, for så å slenge inni CA18ET, og deretter tilpasse ledninger ettersom jeg jobber meg bakover inn bak brannvegg med ledningsnett og ECU.

 

Hovedskjøten i kabelnettet ligger jo under rattet, og det er i det hele 3 'hoveddeler' av kabler,

 

1) som kommer fra insp/motorstyring, inn på passasjerside til ECU og hovedskjøt

2) alle funksjoner bak i bilen, inn under til førerside (dette trenger forhåpentligvis ikke utbytte da begge biler er like bak untatt dører bak og justerbare dempere) + ECU

3) bilens fremre funksjoner som lykter, radiator, og denslags + sensorer til brems osv, og formatorene eller hva det heter på passasjerside i motorrom... disse trenger KANSKJE ikke å bli bytta ut, noe jeg håper da det var et rent helvete å få dem ut. (må av med dør, dashbord inkl. AC venstre side, framskjerm og mye annet..

 

--

 

Det jeg har merka er at det ligger anlegg for div koblinger under førersete i forgasserbilen, men ikke anlegg for ECU osv på passasjerside.

 

Motoren har også sitt eget 'ledningsnett', som nevnt over, som kommer inn på passasjerside og deretter inn på hovedskjøten. Slipper jeg billig unna, så er det kun denne som trengs å legges inn + noe av bakre del av ledningene (punkt 2) som har ledninger til og fra ECU til hovedskjøt.

 

Det blir iallefall mye, MYE arbeid å koble om hele nettet i hele bilen, er omtrent 1500 meter med ledninger tilsammen og omtrent 300 koblinger/skjøter/sukkerbiter.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen av de 3 delene var like, så alle er plukka ut... og jøss, så stor plass det ble i motorrommet etter at ledninger var borte :D

 

måtte opp med blåseanlegget i kupeen for å få ut ledningene som lå der, men ok.. (på forgasserbilen, det var ikke slik på turbobilen).

 

det gøyale nå blir å se om koblinger og slikt finner veien tilbake til sine elementer :)

 

må også sveise ny flens på manifold og downpipe, da T25 har noe annerledes kobling... :(

 

får teste selv først på eksisterende, eller få noen til å lage et nytt for meg.. så skrik gjerne ifra om noen vil hjelpe!

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår