Gå til innhold

hvit røyk ut av mb 230te etter bytte av fordeler

Ranger emnet

MissLee

Anbefalte innlegg

lurer på om noen vet hvor mange omdreininger den skruen som styrer blandingen mellom luft og bensin skal være skrudd ut på en mb 30 te 1990 modell

det har blitt tuklet med bilen i forkant, og så har vi skiftet fordeleren. denne er på og tett nå men det kommer en hel del hvit røyk ut av eksosen. det er ikke vann i bensinen såvidt jeg vet og det hevdes at topppkn er ok.

hva kan dette være?

går ut fra at det er denne stilleskruen som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så kjent med MB. Men har du byttet fordeler må man jo ofte stille inn tenningen igjen. Har du gjort det?? Kan være den går med helt feil tenning nå, ikke bra for motoren. Men egentlig høres det ut som du har en gåen toppakning. Hvit røyk kommer ofte av kjølevann lekasje i motor...

er det feil tenning kommer det svart røyk, du har tatt toppakningen eller du får vann i forbrenningskammeret på en eller annen måte.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen har fortsatt innsprøyting (elektronisk hevdes det) og katalysator

Nå har den hvite røyken forsvunent og erstattetmed sort røyk. i tillegg så høres det ut som svak ventiltikking og det ser ut til at det er to bensinpumper (!) ved siden av hverandre på et vis en liten og en stor. den ene av dem bråker/rister litt..

har blitt stilt litt frem og tilbake på den skruen under luftfilteret og jeg tror at dette da er det som kalles tomgangskruen.

mener også at problemet med magrere blanding er at da stiger bare turtallet på tomgang. likevel er jo 7 omdreininger på den skruen litt høyt?? trodde maks 1000 eller noe

Oljetrykket faller også noe etter hvert

så trenger fortsatt gode råd om mulig

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen har fortsatt innsprøyting (elektronisk hevdes det) og katalysator

Nå har den hvite røyken forsvunent og erstattetmed sort røyk. i tillegg så høres det ut som svak ventiltikking og det ser ut til at det er to bensinpumper (!) ved siden av hverandre på et vis en liten og en stor. den ene av dem bråker/rister litt..

har blitt stilt litt frem og tilbake på den skruen under luftfilteret og jeg tror at dette da er det som kalles tomgangskruen.

mener også at problemet med magrere blanding er at da stiger bare turtallet på tomgang. likevel er jo 7 omdreininger på den skruen litt høyt?? trodde maks 1000 eller noe

Oljetrykket faller også noe etter hvert

så trenger fortsatt gode råd om mulig

på forhånd takk

hmm.. her var det mye det kunne være, men sort røyk tyder på feil tenning, fordi hvis det er olje i forbrenningskammeret kommer det blå røyk, hvit hvis det er vann. Bensinpumpe som rister og bråker?hmm..når du vrir om tenninga, da skal du høre en sånn svak biiip lyd(dette du mener som bråk?), hvis du får noen til å ligge bak under ved bensinpumpa og høre. Men i og med at bilen din går tviler jeg på at det er bensinpumpa feilen ligger i, jeg ville nesten ha fått trykktestet toppen din(for å finne evt. lekkasjer), så er du sikker på at den er i orden.. kan hende motoren har hoppa over ei tann en gang i tida og bøyd ventil(er)Jeg ville ikke kjørt med den før jeg hadde funnet feilen, du kan logge deg inn på: • Hovedside, da kan du spørre eivind amundsen, han kan alt om MB.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider