Gå til innhold

Trekke ut innsprøytnings dyser

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Hvis bilen ikke forbedrer seg (går somsagt bare på 3 sylindre)

når jeg har skifta fordelerlokk og hatt kondensfjerner på tanken, så tror jeg at jeg skal ta ut dysa og se nærmere på den.

 

En som mente jeg skulle ta ut fks. 2 dyser, og putte dem oppi hver sitt glass, koble ut ledninga mellom coil/fordeler og så tørne motoren litt på starteren og så se hva som skjer, sammenligne bensinmengde og sånn.

 

Har hørt noen skrekk historier om nettop dette med å få opp dysa.. folk som har mistet biter av den ned i motoren osv..

 

Får jeg den opp uten at jeg ødelegger hele driten ?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hva som er best å bruke men vicegrip er kanskje veien å gå?

Jeg brukte en stor flat skrutrekker og vippet dysa ut (høres lettere ut enn det det er)

Det som er faren er den plastikk dingsen som sitter i hullet til dysa, den kan være sprø og gå i stykker.

Hvis du er litt nervøs så er det vel kanskje best å skru av hele innsuget m/dyser, men det får du egentlig vurdere selv.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Veit ikke hva som er best å bruke men vicegrip er kanskje veien å gå?

Jeg brukte en stor flat skrutrekker og vippet dysa ut (høres lettere ut enn det det er)

Det som er faren er den plastikk dingsen som sitter i hullet til dysa, den kan være sprø og gå i stykker.

Hvis du er litt nervøs så er det vel kanskje best å skru av hele innsuget m/dyser, men det får du egentlig vurdere selv.

 

dysene på en 16v står vel på rette sida av motoren, slik at det ikke er noe problem å vippe de ut i samme retning som de er montert.

 

på 8v er ikke det like enkelt å få dratt den rett opp, noe jeg hvertfall har erfart :-)

 

dyser med eldgamle o-ringer kan sitte som et helvete.. du kan jo f.eks ta en skarp stanleykniv og skjære litt i o-ringene, for å prøve å få de til å slippe taket.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

 

dysene på en 16v står vel på rette sida av motoren, slik at det ikke er noe problem å vippe de ut i samme retning som de er montert.

 

på 8v er ikke det like enkelt å få dratt den rett opp, noe jeg hvertfall har erfart :-)

 

dyser med eldgamle o-ringer kan sitte som et helvete.. du kan jo f.eks ta en skarp stanleykniv og skjære litt i o-ringene, for å prøve å få de til å slippe taket.

 

Kan hende det hjelper med litt wd40 også, hjalp i hvertfall når jeg skulle ha på plass dysene igjen.

Hadde vært klin umulig å få de inn uten å bruke WD40...

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell..

 

Plugger: OK (nye, plugg nr.4 har dog vært ute igjen for inspeksjon og den har vært prøvd startet med en gammel plugg i nr. 4)

 

Pluggledninger: Nye

Plugghetter: Nye

Kompresjon: Ja, den forsvinner vell ikke av seg selv.

Gnist: Ja, men "korrekt"?

 

Får ny fordeler og rotor i morgen, så får se om det kan gjøre susen. Skal også ha litt kondis fjerner og kanskje dyserens på tanken og prøve å kjøre bilen en liten distanse.. så får jeg se..

 

Saken er den at den tetteringen som sitter bak rotoren er gåen, for den lekker hvertfall. Olje siver inn i fordeleren.. var hvertfall pittelitt olje inni fordeleren når jeg tok den av, og dette er jo ikke bra..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår