Gå til innhold

Høyttalere på hattehylle?

Ranger emnet

Audi98mod

Anbefalte innlegg

Jeg eier en audi 1998 mod sedan. Den har ikke noe høyttalere på hattehylla, så jeg bare lurte på om noen hadde noen tips om hvor man skal ha høyttalere i audi'en? Jeg tror ikke jeg får plass til 6*9'ere på hattehylla fordi hullet i bagasjerommet der, er ikke stort nok til å få bunnen av høyttaleren nedi.

Noen som har montert anlegg som kan hjelpe meg ut? ;)

Audi 1,8T 1997mod

* Mercedes 250D vinterbil * Kondemnert

* Audi 1,8 1998mod * Kondemnert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte noen Pioneer-høyttalere i hattehylla, med ett mye bedre resultat enn andre like biler jeg har kjørt med høyttalere i bakdørene. Foran låter det fortsatt temmelig dass (sikkert de originale) :)

Men måtte du utvide hullet da? fordi det er jo ikke lov :P

Hvilke høytalere var dette? 6*9? eller diskant?

Audi 1,8T 1997mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ;) men når man bytter ut høyttalerene foran. Må man legge nye kabler også da? jeg har veldig liten peiling på anlegg ;)

Da må man vel legge nye kabler bak til forsterkeren? Men er ikke det noe hærk å få til?

Audi 1,8T 1997mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

For det første, dropp høyttalere i hattehylla, er så blodharry. For det andre er det lagt opp kabler bak i dørene. Og du trenger ikke legge opp nye kabler til frontsettet. Jeg gjorde det, pga jeg kjøpte med delefilter, og ville skifte ut alt når jeg først var i gang.

Å trekke bak til forsterker bak er ikke noe stress. Enten trekker du de under teppet, eller langs sidene, under listene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo klart en fordel at du bytter ut kablene til fronthøytalerne dine.

husk at steroen din aldri er bedre enn det svakeste ledd, å spørr du meg blir det liksom litt for teit om det svakeste ledd er høytalerledningene dine.

tar ca 10 - 15 min å skifte. 0 stress.

dropp 6x9 å heller kjøp deg en sub for pengene, i tillegg til et nytt frontsett. lydbilde blir bedre og mer balansert.

6x9 er noe drit!!

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er egentlig enig i det du sier keikooo, men med orginalt anlegg ellers tviler jeg på at forskjellen blir særlig stor... Jeg ville også gått for bra frontsett og sub istedenfor 6*9er

er vell ening i det at forskjellen helt sikkert ikke blir stor, men er jo like greit å bytte ut de orginale kablene når man først er i gang.

Skriker jo generelt ikke kvalitet av standard høytalere, høytalerledninger eller noe som har med strømførende kabler å gjøre.

Kan produsentene spare feks 10 kr pr bil med å bruke akkurat tykke nok ledninger så gjør de det. Samme gjelder strømførende kabler og selvfølgelig høytalerne og stereo.

men bra vi er enig:)

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider