Gå til innhold

Hvor mye % toning av sideruter er penest?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei,

I sommer skal jeg få proff tonet alle rutene på min octavia stv.

Jeg skal ha lik toning på alle siderutene, og litt mørkere på bakruta.

Men hvor mye % toning er penest på siderutene? Og mest "lovlig"? (vet det ikke er lov å tone de fremste siderutene) Legg gjerne ut bilder for å illustrere :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du ett bilde i vintermodus, på sommeren ruller den på 18" felger med sorte eiker og chrome kant. Og stolpene mellom siderutene skal bli lakkert sorte før rutene tones.

_MG_0228.jpg

Uansett, helt sorte ruter tror jeg blir for voldsomt. Finnes det flere sort nyanser på toning? Tenker da på noen som har mer sort preg, noen har mer grått preg...vet det kommer litt ann på hvor mye % gjennomsikt det er.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundt 45-50% lysgjennomslipp hadde vært flott.. ser bra ut, er ikke for mørkt, og man ser noe om kvelden når man kjører..

siden bilen er rød, ville jeg valgt en av 3m sine folier med rødt skjær i..

ikke en dum ide, ser du rødskjæret veldig godt eller? Har du bilde av noe sånt? Og kan man klare å lure seg unna myndigheter med 45-50% lysgjennomslipp?

Usikker på hvilken type film de bruker der jeg skal ha bilen (ruteknekt bilglass), men kan høre ang slik type film.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen bilder for hånd, men du kan prøve å google litt.. Men skal du ha film på vinduene framme, så må du gjerne gå litt mer opp i lysgjennomslipp.. Myndighetene er vel ingen problemer hvis den blir lagt profft og det ser orginalt ut..

Rødskjæret sees ikke så godt, men man ser det i godt sollys og innenfra i god grad.. Har hatt det på en bil selv, og er til å anbefales :)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen bilder for hånd, men du kan prøve å google litt.. Men skal du ha film på vinduene framme, så må du gjerne gå litt mer opp i lysgjennomslipp.. Myndighetene er vel ingen problemer hvis den blir lagt profft og det ser orginalt ut..

Rødskjæret sees ikke så godt, men man ser det i godt sollys og innenfra i god grad.. Har hatt det på en bil selv, og er til å anbefales :)

høres svært fristende ut!

Men er dette film som gjerne må bestilles? sånn at jeg burde si ifra i god tid hvilken film jeg skal ha før jeg sender inn bilen?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60% eller mer, jeg har 97% på min, det er virkelig mørkt! Ser nesten ikke bilane bak meg. Farlig å rygge også:scared

dvs du har 3% lysgjennomslipp?

Til en bruksbil blir det altfor mørkt, hakket mot rånete for min del. Rundt 50% tror jeg er passe.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dvs du har 3% lysgjennomslipp?

Til en bruksbil blir det altfor mørkt, hakket mot rånete for min del. Rundt 50% tror jeg er passe.

jepp, enig, ville aldri hatt så mørk film på en såpass "vanlig" nyere bil.. den skodan var jævli tøff syns jeg... så rundt 50% burde du gå for..i tillegg ville jeg ha sota helt fram fordi det er det klart finaste, men det bestemmer du jo sjøl.

Så en BMW e39 igår, den vil jeg tippe hadde 75-80%, det var veldig fint, han hadde helt fram, men det må du nesten velge sjøl, alt fra 50%-80% er fint på bruksbiler.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 3% lysgjennomslipp? Har du malt rutene eller?

kunne nesten ha malt dem ja, ser jo ingenting bakover nesten:spin

måtte ha det mørkt, anlegget er greit mer verdt enn bilen så...

parkerer ofte på parkeringer der jeg ikke har oversikt over bilen, så måtte ha det så mørkt..gidder ikke å få det frastjålet.:evilspide

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål til dere som har sota ruter. Har sota ruter selv, vet ikke helt % og sånt, men om kvelden når det er litt mørkt ute, har jeg store problemer med å se om det er en purk/sivil purk eller en vanlig bil som ligger bak meg. Både via bakruta eller ved hjelp av sidespeilene. Veeeeldig plagsomt.

Har dere noen rutinerte tips på åssen man løser dette?

Løsningen min blir lixom å legge meg inn i høyre filen, og la bilen bak kjøre forbi meg. Litt n00bish, men har ikke plass til flere prikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider