Gå til innhold

Var det Lystgass??

Ranger emnet


stigare

Anbefalte innlegg

Originally posted by Loppa

 

Nei det er ikke den lyden. Den høres helt anderledes ut, og jeg har stod ved siden av bilen når han kjørte. Hvinelyden kommer fra eksosen bak - ikke foran.

 

Det er godt mulig han også har separat wastegateeksos, men den lager ikke slik hvinelyd og utfra motorlyden hørtes det ikke ut som den gikk rett til friluft ihvertfall. Går nok mest sannsynlig inn igjen i eksosanlegget under bilen, det er det vanligste.

 

;)

OK! Fikk dette fortalt av noen som påsto at de hadde prata med fyr`n, men det trenger IKKE stemme! :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lei av å se alle som tror og syns hva som laget den lyden.Det er eksosanlegget hans og ikke hverken wastegate i friluft som høres HELT grusomt ut eller lystgass.Bilen hans gikk mye stillere fø han pilla ut noe innmat i potta si.Den motoren er faktisk ikke gjort så mye med...............men den går som F... allikevel AUDI POWER!!!!!!!1

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Lei av å se alle som tror og syns hva som laget den lyden.Det er eksosanlegget hans og ikke hverken wastegate i friluft som høres HELT grusomt ut eller lystgass.Bilen hans gikk mye stillere fø han pilla ut noe innmat i potta si.Den motoren er faktisk ikke gjort så mye med...............men den går som F... allikevel AUDI POWER!!!!!!!1

 

Det er vel en S4 motor som sitter i den?

Så han holdt veldig bra følge med SAMME bil med RS2 motor??

RS2 bør vel gå litt bedre enn S4??

Jeg har veldig liten peiling egentlig, men utifra det jeg har skjønt bør ikke en ganske org. S4 ha noe sjans mot en RS2??

NOE er vel gjort med motorn i "lystgass 80`n" ?

Den gikk hvertfall bra! og kult å se på at de gamle bilene drar fra de nye! DOG med NYE motorer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren i den hvite 80 quattroen er trimmet med de rette delene.RS2 eksosmanifoil,større dyser,KKK K26/27 med stort eksoshus og kompressorhus,større dyser,åpna opp og fjerna service-kanaler i innsug,trimkammer og en modifisert MTM programvare og et "åpent" eksos-anlegg.Bilen er bremsa til 408 hk ved 1,8 bar,men det var uten nytt eksoshus og trimkammer.Nå ladder han 2 kilo og trimkammer og nytt eksoshus.Bortimot 450 hester tipper han på at det er i motoren.Bilen er forøvrig til salgs.Han har chipper tilsalgs også for med AAN eller ABY 20v turbo-motor

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Motoren i den hvite 80 quattroen er trimmet med de rette delene.RS2 eksosmanifoil,større dyser,KKK K26/27 med stort eksoshus og kompressorhus,større dyser,åpna opp og fjerna service-kanaler i innsug,trimkammer og en modifisert MTM programvare og et "åpent" eksos-anlegg.Bilen er bremsa til 408 hk ved 1,8 bar,men det var uten nytt eksoshus og trimkammer.Nå ladder han 2 kilo og trimkammer og nytt eksoshus.Bortimot 450 hester tipper han på at det er i motoren.Bilen er forøvrig til salgs.Han har chipper tilsalgs også for med AAN eller ABY 20v turbo-motor

 

Kan du samtidig bekrefte/avkrefte om det sitter en Raka Rör Special potte bakerst på anlegget hans ? Hvis du allikevel vet såpass mye om bilen.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Lei av å se alle som tror og syns hva som laget den lyden.Det er eksosanlegget hans og ikke hverken wastegate i friluft som høres HELT grusomt ut eller lystgass.Bilen hans gikk mye stillere fø han pilla ut noe innmat i potta si.Den motoren er faktisk ikke gjort så mye med...............men den går som F... allikevel AUDI POWER!!!!!!!1

 

Du skriver at den motoren er det ikke gjort så mye med.... like under ramser du opp dette: "Motoren i den hvite 80 quattroen er trimmet med de rette delene.RS2 eksosmanifoil,større dyser,KKK K26/27 med stort eksoshus og kompressorhus,større dyser,åpna opp og fjerna service-kanaler i innsug,trimkammer og en modifisert MTM programvare og et "åpent" eksos-anlegg.Bilen er bremsa til 408 hk ved 1,8 bar,men det var uten nytt eksoshus og trimkammer.Nå ladder han 2 kilo og trimkammer og nytt eksoshus.Bortimot 450 hester tipper han på at det er i motoren." Dersom dette ikke er å ha gjort så mye med, lurer jeg på hva er det;-)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Tja,er jo ikke så mye dette for cirka 450 hester da........prøv å få 450 hester av et visst annet tysk bilmerke du så må du gjøre straks mye mere............

 

Om det er gjort mye iforhold til effekt, det skal jeg ikke si noe på, mente bare at det tross alt er gjort en hel del med bilen, så å si at det ikke er gjort så mye var en liten underdrivelse;-)

 

Regner med du sikter til Cosworth med det andre tyske bilmerke? Det er vell ikke akkurat noe problem å få 450 hk utav de heller bare en legger litt penger i det.... Og om en må gjør så veldig mye mer enn det som er gjort med Audien for å få den effekten i en Cosworth? Vet nå ikke jeg;-)

 

Skal en sammenligne prisen på en trimming opp til 450 hk av en org S4 motor og en org Cosworth motor, tror jeg nok Ford'en kommer billigst utav det, men jeg tar kanskje feil. Har kun erfaring med mer moderat trimming av Cosworth (hadde ca. 350 i Sierraen) og av Audi så jeg er langt ifra skråsikker.

 

Lurer foresten på om jeg skal montere denne motoren i min kommende bil, hadde vært morro;-) (dream on) Det er motoren som etter det jeg har forstått skal komme i Polly Transam'en en gang i fremtiden. Ruud, Quick og alle andre har nok ett stort problem nær/dersom det skjer....

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Taskvig

Regner med du sikter til Cosworth med det andre tyske bilmerke? Det er vel ikke akkurat noe problem å få 450 hk utav de heller bare en legger litt penger i det.... Og om en må gjør så veldig mye mer enn det som er gjort med Audien for å få den effekten i en Cosworth? Vet nå ikke jeg;-)

 

Cosworth eies nå av VAG, men er vel engelsk?

 

Ford er vel heller ikke tysk(regner med det er det du legger i Cosworth).

 

;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Cosworth eies nå av VAG, men er vel engelsk?

 

Ford er vel heller ikke tysk(regner med det er det du legger i Cosworth).

 

;)

 

Hehe, du har iogforseg rett.... Cosworth er/var engelsk, men er nå kjøpt opp av VAG tror jeg.

 

Ford er vell amerikansk eid, MEN jeg tror de fleste vil si at en Ford Escort Cosworth (som jeg regner med det ble siktet til) er en tysk bil uansett om Ford er amerikansk eigd:-)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Reinertsen har gjort med sin S4 motor koster ikke all verden faktisk!!Turboen koster en ca 12 tusen ny,chip som han selger selv til 5000 kr,rs2 eksos-manifoil til ca. 6-7 tusen,større dyser til cirka 5 tusen,nytt eksosanlegg fra turbo ca. 7 tusen pluss litt diverse småtjafs.Trim en Cossie for like mye å se hva du får ut av det du mister Askvig.......Holdbarhet får du iallefall ikke i en Cossie til den prisen!!!!Cosworth har aldri vært kjent for holdbarhet,det er noe de fleste vet!!!!!!Reinertsen kjører sin ca. 30` km i året,til og fra jobb,drar båten sin med den,drar på skiturer om vinteren osv........en bruksbil med andre ord

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår