Gå til innhold

ombygning

Ranger emnet


[M-Tech]

Anbefalte innlegg

får å få den godkjent ombygd trenger du motor,gir, bremser og ledningsnett..pluss andre småting.. Er bilen din reg i norge før 96? Hvis den er reg etter 96 må du nemlig betale de avgiftene som er opp til M3 fra 318is.. Forsikring blir vel rundt 20k.. Kanskje billigere hvis du får den forsikret som en ombygd 318is.. :)

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen er registrert i norge før 96 så hadde det vel kostet deg rundt en 80000, men siden bilen kom i norge i 2001 så må du nok ut med en ca. 280000. Da kommer det hk avgifter og masse annet!

 

Jeg tenkte på det på min 316 comp., men la det fort fra meg siden det er en 97 mod!

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-323

hvis du f.eks skulle bli stoppet i kontroll etc..merker de ingenting..Heller ikke på EU-kontroll. :)

 

Hvis du skulle være så uheldig å dra av veien i høy hastighet eller bulke med en annen bil, kjøre over et menneske... da har du tapt..

Høres fristende ut med "gjeldsslave for livet" eller hva?

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80000 lapper?? hvordan får du til det??

 

 

Originally posted by villejan

Hvis bilen er registrert i norge før 96 så hadde det vel kostet deg rundt en 80000, men siden bilen kom i norge i 2001 så må du nok ut med en ca. 280000. Da kommer det hk avgifter og masse annet!

 

Jeg tenkte på det på min 316 comp., men la det fort fra meg siden det er en 97 mod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er satsene for avgiftsgruppene ved statusendring:

 

kr 33,40 pr. kg av de første 1 150 kg av vektavgiftsgrunnlaget,

kr 66,80 pr. kg av de neste 250 kg av vektavgiftsgrunnlaget,

kr 133,61 pr. kg av de neste 100 kg av vektavgiftsgrunnlaget,

kr 155,38 pr. kg av resten (vektavgift)

 

 

kr 9,86 pr. cm 3 av de første 1 200 cm 3 av slagvolumet,

kr 25,82 pr. cm 3 av de neste 600 cm 3 av slagvolumet,

kr 60,73 pr. cm 3 av de neste 400 cm 3 av slagvolumet,

kr 75,86 pr. cm 3 av resten (slagvolumavgift)

 

kr 129,01 pr. kW av de første 65 kW av motoreffekten,

kr 470,53 pr. kW av de neste 25 kW av motoreffekten,

kr 941,36 pr. kW av de neste 40 kW av motoreffekten,

kr 1 593,01 pr. kW av resten (motoreffektavgift).

 

 

bruksfradraget er:

 

Over 1 år:

15%

Over 2 år:

30%

Over 3 år:

45%

Over 4 år:

55%

Over 5 år:

65%

Over 6 år:

75%

Over 7 år:

85%

Over 8 år:

90%

Over 9 år:

95%

Over 10 år:

Ingen tilleggsavgift. (Kontakt Trafikkstasjonen direkte for endring av vognkort m.m.)

 

 

Så er det bare å regne ut hva det vil koste i avgifter dersom bilen er registrert i norge etter 1.1.1996

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår