Gå til innhold

ABS-sensor

Ranger emnet

HondoAudi

Anbefalte innlegg

Kort spm. for folk som er mer kyndige på b5 enn meg.

Må man ha original ytre drivakselmansjett for att ABS-sensoren på drivakslingen skal virke?

Har hørt noe om det, og etter at en idiot klinte på en annen mansjett en den jeg hadde kjøpt på møller har ABS-lampa begynt å lyse... Dette er vel ikke så veldig populært når jeg skal ha bilen på eu-godkjenning på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mansjetten har ingenting med ABS og gjøre.

Enten har du defekt sensor, feil avstand til kransen eller ødelagt/manglende krans.

Kransen sitter på drivakslingen under sensoren, som må av om dette skal sjekkes.

Man trenger ikke røre sensoren ved mansjettbytte, er denne vært tatt av kan den være feil påsatt igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mansjetten har ingenting med ABS og gjøre.

Enten har du defekt sensor, feil avstand til kransen eller ødelagt/manglende krans.

Kransen sitter på drivakslingen under sensoren, som må av om dette skal sjekkes.

Man trenger ikke røre sensoren ved mansjettbytte, er denne vært tatt av kan den være feil påsatt igjen.....

Hmmm... Hvordan får jeg av sensoren? Synes den satt som et h..... Får sjekke ut kransen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få lest av feilkoder med vagcom.

Er ikke sikkert det er der du har fått skiftet mansjett som er problemet ditt. Du har jo tross alt 1 sensor på hvert hjul.

Og bare for og ha spurt, sensoren er tilkoblet ?

Ser det ut som sensoren ikke er rørt så la den være til du har fått lest av feilkoder. jepp de sitter ofte veldig godt, vær forsiktig !

Rekker du ikke dette før EU kontroll kan du jo nappe ut pære til ABS i dashbordet eller nappe ut sikring og håpe på at de ikke merker dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få lest av feilkoder med vagcom.

Er ikke sikkert det er der du har fått skiftet mansjett som er problemet ditt. Du har jo tross alt 1 sensor på hvert hjul.

Og bare for og ha spurt, sensoren er tilkoblet ?

Ser det ut som sensoren ikke er rørt så la den være til du har fått lest av feilkoder. jepp de sitter ofte veldig godt, vær forsiktig !

Rekker du ikke dette før EU kontroll kan du jo nappe ut pære til ABS i dashbordet eller nappe ut sikring og håpe på at de ikke merker dette...

Hehe... dette var det første jeg tenkte å gjøre. Evt. slukke lampa med vagcom, for det går vel også ann? ;)

Sensoren satt som ett skudd ja.! Og er ikke mulig å få køddet det til med kransen mens du skifter mansjett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kun nullstille feilmeldinga med vagcom, dvs at feilmeldinga kommer tilbake straks du setter på tenning igjen så lenge problemet ikke er løst.

Regner med at drivakselen har vært av ved mansjettbytte, så det kan være kransen ble skadet da.

Men igjen, få lest av feilmld så du er sikker på hvor problemet ligger.

Sensorene pleier og løsne om du vrir samtidig som du drar utover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kun nullstille feilmeldinga med vagcom, dvs at feilmeldinga kommer tilbake straks du setter på tenning igjen så lenge problemet ikke er løst.

Regner med at drivakselen har vært av ved mansjettbytte, så det kan være kransen ble skadet da.

Men igjen, få lest av feilmld så du er sikker på hvor problemet ligger.

Sensorene pleier og løsne om du vrir samtidig som du drar utover

Tusen takk for svar! Skal sjekke med vagcom så fort jeg får tak i det :) I midlertid får jeg vel kanskje prøve å koble i fra pæra til abs-varsellampa, for dette er ei separat pære, right? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider