Kim_p Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 hei hei. er det noen her som kan forklare meg hva en sveisa diff er og hvordan det fungerer??? takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 En sveisa diff er en bakaksel som er 100% låst. Det vil si at bakhjulene vil gå like fort uansett hva. I svinger vil på vanlige differ ytterste hjulet gå fortere enn innerste, men når diffen er låst vil innerhjulet "dra" ytterhjulet med seg. Lettere å sladde med, værre å snu med EDIT: Sveisa sperre vil også spise drivaksler og ledd, men en kamerat har hatt sveisa diff i snart 1 1/2 år på sierraen uten ulyder eller noe så det går ann. Denne har fått juling som biler med sveisa diff ofte får Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_p Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 ok takk. men vet du hvordan jeg kan montere dette eller noen som kan gjøre det for meg? hvordan se den ut er det bare en liten metall pinne eller tar jeg helt feil nå???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 ok takk. men vet du hvordan jeg kan montere dette eller noen som kan gjøre det for meg? hvordan se den ut er det bare en liten metall pinne eller tar jeg helt feil nå???? Du må ha en bil med bakhjulstrekk.. Du åpner diffen bak og sveiser sammen kronhjula og vips du har en sveisa diff.. :) Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Powered By Ford Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 ESAB SPERR!!! :D :D :D Dette har Taunusen fått seg nå, etter to av planet hjula knakk. Noen som har ny bakaksel til meg? :watchout Siter Taunus Coupe 72' (Prosjekt) Ford Taunus GXL 73' Ford 17m 70' Ford Mondeo Stv. Ghia 97' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Du må ha en bil med bakhjulstrekk.. Du åpner diffen bak og sveiser sammen kronhjula og vips du har en sveisa diff.. :) Dette må du vise meg med bilder, for de aller fleste bakaksler har bare ett kronhjul :) Mange sveiser bare sammen solhjul og planethjul, jeg liker bedre at solhjulene sveises fast i diff.huset. Fritar planethjulene helt fra å overføre moment... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Dette må du vise meg med bilder, for de aller fleste bakaksler har bare ett kronhjul :) Mange sveiser bare sammen solhjul og planethjul, jeg liker bedre at solhjulene sveises fast i diff.huset. Fritar planethjulene helt fra å overføre moment... Ja var det jeg mente.. hehe.. Huska bare ikke navnet på hjula inni der.. :) Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg