Gå til innhold

bmw e30 turbo intercooler vurd. solgt

Ranger emnet

linren

Anbefalte innlegg

Bilen er en 85 316 helt ombygd til 86 325i turbo intercooler. Effekt ca 250-270hk. Diffbrems. 99% rustfri. Teknisk utrolig bra. Går billig ved pen kjøring. Nb ikke godkjent ombygd derav prisen..

Nesten nye hakkapelitta q piggfrie vinterdekk. Mangler sommerdekk.

Har i dag fått ett bud på 30k men synes det er i minste laget.

Selger den for 35000. Billigere bil kan vurderes som delbetaling.

Bor i hedmark.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å skaffe noen builder. Har ikke noe kamera..Motoren er stort sett org. Det er smidde stempler org på dem. O-ringet blokk og en ordentlig topppakning samt ekstra dyse og en prog bensintrykkregulator. Lader rundt 0,5kg. Skal man lade noe mere trenger man en større turbo da den som er der nå neppe klarer mere en maks o,7kg. Holder i allefall følge og vel så det med e36 m3 (med 0,5kg..) i aks. Har skrudd ned trykket nå til ca 0,35 noe jeg tenkte å bruke i vinter.

Du skal i allefall lete lenge etter en så morsom bil for den prisen. Har testet den mot ett pra cossier (skulle liksom ha 300hk..)og denne går i allefall minst like bra som de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by linren

Bilen er en 85 316 helt ombygd til 86 325i turbo intercooler. Effekt ca 250-270hk. Diffbrems. 99% rustfri. Teknisk utrolig bra. Går billig ved pen kjøring. Nb ikke godkjent ombygd derav prisen..

Nesten nye hakkapelitta q piggfrie vinterdekk. Mangler sommerdekk.

Har i dag fått ett bud på 30k men synes det er i minste laget.

Selger den for 35000. Billigere bil kan vurderes som delbetaling.

Bor i hedmark.:)

Jeg er også interessert:) Slenger du ut bilder blir jeg kanskje enda mer interessert:D

Er litt langt å kjøre til Hedmark ser du;)

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kamera desverre. Skal se hva jeg kan få til.

Motoren er fra 87. Den går så strøkent som en slik kan gå.

Har forresten lånt bort bilen en liten tur i dag. har 0,35kg trykk nå. Han som lånte den hadde en liten kappkjøring (fy!!) med en ganske påkostet calibra turbo. Bmw`n dro fra hele veien....

Kjørte med o,6kg en stund og da gikk bilen VELDIG bra...

Mer moro for denne prisen tror jeg neppe du kan få...

Skal prøve og ordne bilder, men som sagt så er ikke bilen spesiellt pen (mangler litt lister etc...)men den er derimot veldig bra maskinellt og nesten rustfri. Jekkefester/kanaler er utsatt for rust på disse men på min er det strøkent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider