Gå til innhold

Min Octavia RS...

Ranger emnet


Mikael1977

Anbefalte innlegg

Tenkte på det nå på morgonen...

Er det vanskeli at montere trykkmåler?

Må man borre seg gjenom torpeden eller finnes det alreden hull som man kan dra igjenom?

 

/M

 

På Leon er det mer enn ett sted det er hull fra før, så jeg vil jo anta at det er det samme på din.

 

Kjøp skikkelig silikonslange og skikkelig måler. Jeg har sett noen dårlige løsninger og det er så kjipt å måtte gjøre en ting to ganger.

 

Du kan selvfølgelig gå den dyre veien og ikke dra slange inn i bilen. Defi for eksempel. Fett!

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vet ikke, jeg bare antok at det som stod i en annen tråd om at den satt feil, var tilfellet.

Men hvis den sitter rett, og som den originale, og ikke lekker noe sted, er alt bare bra! :D

 

Nå som du har begynt å tukle med trykket, bør du få opp en trykkmåler. Greit å se hva J'en har gjort med trykket.

 

Her er det jeg som er litt føkka i hodet, var ikke noe problem at "legge ned" DV`n isteden....så NÅ sitter den riktig! damndamn

Hører den hverken mer eller mindre nå, må kanskje sette tilbake orginalfilter for at høre forskjell her...får kanskje teste det i morgen.... nå skal det lakkeres :thumb

 

/The M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blev veldi bra, men som du sa...kanskje litt for bra :D

Skal ordne til listene i morgen. Hvis det ikke blir sånn som jeg vil ha det så får jeg ta og kjøpe meg en matt sprayboks... :)

Så planen i morgen blir: Bytte tilbake til orginal DV og se hvis lyden forsvinner. Er det den samme woosh-woosh lyden da så åker den nye DV`n på igjen :D

Tok et bilde med mobilen på grillen men finner ikke kabeln fra mobil til PC, så bilde får vente :)

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet tilbake til den orginale DV`n etter noen spørsmål fra V-G ang den brutale lyden fra det åpne luftfiltret, og må si at lyden er ikke den samme. Virker som at fjæra i den nye DV`n er for hard sånn at luften ikke klarer at pressa stempla oppover...og går da samme vei tilbake til turbo/luftfilter!? :(

Angrer litt på at jeg kjøpte meg en billig DV men klarer kanskje at modifiere fjæra litt ved at kappe den 1 varv eller 2.

 

Vad må man ut med for at få seg en Forge resirk. ventil?

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kapp fjæra.. da kan du risikere at den blir for slapp å slipper ut trykket ditt for tidlig... er jo bare kult med stram dump da. så ikke alt blir kjedelig dv lyd. men RÅ tilbakeslagslyd fra turbo

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår