Gå til innhold

Min Octavia RS...

Ranger emnet


Mikael1977

Anbefalte innlegg

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lyden er RÅ, men spørsmålet er hvis det er bra for motoren/turbon når luften går tilbake?

Og forsvinner ikke hele poenget med dumpventil hvis luften ikke kommer noen vei...?

 

/M

 

Der har du vel et poeng vil jeg tro.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere tunere i engeland har funnet ut at når man veier performance mot holdbarhet har ikke en DV noe for seg på en turbo mindre en T4 strørelse og på ladetrykk under 2 bar. hadde Dv hatt noen nytte på små pingleturboer hadde de vel brukt det på Gr.a rallybilene på slutten av 80 talle?

mens på Gr.A RS500 brukte de DV, men der med T4 turbo å oppimot 2.5 bar.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere tunere i engeland har funnet ut at når man veier performance mot holdbarhet har ikke en DV noe for seg på en turbo mindre en T4 strørelse og på ladetrykk under 2 bar. hadde Dv hatt noen nytte på små pingleturboer hadde de vel brukt det på Gr.a rallybilene på slutten av 80 talle?

mens på Gr.A RS500 brukte de DV, men der med T4 turbo å oppimot 2.5 bar.

Hvilke tunere? Noen som tuner VAG også?

 

Hva er da VAG sin grunn for å bruke DV?

 

Regner med at rallyteamene har råd til å ofre litt holdbarhet når de kan bytte turbo oftere enn andre dødelige.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delene i en rallymotor har vel ikke like lang tjenestetid som delene i en hverdagsbil. Den DV`n som VAG monterer fra fabrikk må vel ha en viss betydelse, hvis ikke så tror jeg neppe denne hadde blitt montert...

Delene holder sikkert for litt juling, men jeg vil ikke ta sjansen med bilen min :D

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om noen av de tuner vag motorer, men de har bygd motorer siden før 1.8T fantes.

Vag sin grunn til å bruke DV er vel som alle andre sin grunn. nettopp å få en mykere motor for olga på 90, sierra cosworth kom også med en resirk dump originalt.

 

har også lest samme uttalelser fra de som driver med turboer...

 

I en gr.a bil ville de neppe ofret holdbarheten. de bilene skal tåle fult kjør over lenger tidsperioder,.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår